Jag har tänkt ha en sektion på nya pellesoft där man kan antingen lägga in sina program för att de skall testas och göras säkra, men även för att kunna bygga klart system som man påbörjat , likt många andra sajter och tjänster med opensource.Vill några bygga debughörnan?
Tanken i detta fall är att några tillsammans med mig bygger hela denna applikation som implementeras när den är klar, men även ligger som opensource.
Det här är första steget i att fortsätta ideén med tokroligt. Jag tänkte att om vi får snurr på detta gå vidare till att bygga en klientbaserad "agent" som kan installeras och övervaka användarens intresse i pellesoft.
Hur går vi vidare då?
Det skall skrivas i asp.net mot en sql-databas. Vi får tillsammans sätta oss och skriva en liten kravspec i första hand för debughörnan. Sedan börja designa och bygga. Intresserade? - berätta vad ni tycker lite spontant så får jag lite feedback.
Fråga 1 är alltså om detta är ett roligt sätt att arbeta på. Fråga 2 är om några vill ställa upp och fråga 3 är vilka som vill vara med. Denna gång kommer jag att skriva en kravspecifikation så förutsättningarna är redan klara innan vi sätter igång.
Hälsningar