Hej alla .net intresserade 1: Det enklaste. Hur man får igång Vs.net och att den får kontakt med IIS, även hur man felsöker detta, för det uppstår problem med det ibland. En genomgång av vad det finns för typer av collections och hur de fungerar samt lite grundläggande filhantering skulle nog kunna vara en idé. Det finns ju en massa inställningar i VS som är lite krypptiska. Vore bra om någon duktig gick igenom allt detta för att kunna få ut maximal prestandard t ex.Filmer om .net, var skall vi börja?
Jag tänkte försöka göra ett gäng riktigt korta nybörjarfilmer om hur man arbetar och kodar i .net med förutsättning börja från noll. För detta så behöver jag lite av ert stöd för att få tag på dom mest elementära men kanske ändå struliga problem som man stöter på som nybörjare och skulle behöva er hjälp att lista dessa.
Försök skriva mer än en mening och förtydliga vad det är ni vill uppnå med filmen. Materialet kommer inte påbörjas än på ett tag men genom att få fram en förteckning som denna så kan jag i alla fall börja planera lite för att sätta igång. Är det korta snuttar så går de relativt fort att göra.
Så passa nu på att önska, det kostar inget.Sv: Filmer om .net, var skall vi börja?
2: Hur man kopplar till en databas, både kodmässigt och i VS.net, även där, ta upp vilka problem som kan uppstår och hur man löser dessa.
3: Visa på en enkel inloggning mot en databas.
4: Felhantering, Try Catch osv, tilldela variabler namn, casta om från int till str, osv.
5: Datumhantering, formatera siffror etc, vb.net skiljer sig från C#. Ta upp hur de skiljer.
Mina små bidrag, kommer mer om jag kommer på något.
//Anna-KarinSv: Filmer om .net, var skall vi börja?
Sv: Filmer om .net, var skall vi börja?