På nya pellesoft (dev.pellesoft.se) finns nu inlagt länkarkivet samt början på blandat arkiv. <b> Ni kan ställa in hur många dagar bakåt inlägg skall visas, om ni vill eller inte vill se lösta respektive stängda trådar.</b> Kanon Ulf, gå in i Internet Explorer och välj så svenska är det första språket - då slippet du det problemet med webbläsaren. Du gör det via verktyg, internetalternativ, (språk under fliken allmänt). Där kan du antingen lägga till svenska - eller flytta upp. Kanon! Det är ju inte så att man kör med 7 dagar jämt, men det är bra att ha möjligheten att välja det vid "speciella" tillfällen. Någon som vet hur man fixar den inställningen i Firefox? Vet att det finns i netscape också. Men mozilla och opera vet jag inte. Prova att använda de svenska versionerna - för i den version jag har visas allt på svenska och den är svensk. i Mozilla är det iallafall: Jag hittade det... Pers tips verkar fungera i mozilla oxå.. (konstigt va ;-) )nya rutiner implementerade på den nya sajten
Ytterligare finns tre nya rutiner för inställningar i forumet som kan vara ganska intressanta för er som besöker sidan ofta. Ni kan ställa in hur många dagar bakåt inlägg skall visas, om ni vill eller inte vill se lösta respektive stängda trådar. Mer kommer löpandes.
För övrigt kan nu även moderatorer (vilket är ett frivilligt uppdrag) flytta trådar samt markera de som lösta så informationen alltid hålls färsk och korrekt. Vill du bli moderator för något forum - hör av dig.
Du kan nu också se nyheter som händer på sajten under "nyheter" på framsidans flik.
Det går nu också att få lösenordet mailat till sig. Genom att ange sin epostadress och trycka logga in så kommer det skickas till dig direkt.Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Perfekt! Om man bara kunde ha fått ställa in en längre tid, skulle vara bra att kunna se en vecka om man varit på semester t.ex.
/JohanSv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Ett förslag, kan du inte lagra "språktillhörigheten" i en cookie eller nåt
Måste alltid klicka Svenska när jag kommer in bara för jag kör engelskt opSv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Johan D - det blir ganska många poster om man kör upp till 7 dagar men visst, vad gör man inte för trogna medlemmar.Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
/JohanSv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Edit-->Preferences-->Navigator-->Languages
lägg till och flytta svenska längst upp...Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten
Man skriver in about:config som adress och får då upp en lista över alla inställningar. Sedan går man ned till intl.accept_languages och dubbelklickar för att redigera. Jag lade till sv först och nu får jag svensk text på dev.pellesoft.se.Sv: nya rutiner implementerade på den nya sajten