Hej... Jag tar detta till mig. Problemet jag ser redan nu är att det är väldigt få som uppskattar artiklarna genom att rösta, frågan är om det blir någon skillnad med att kräva av ännu mer. Jag håller med, betygsystemet fungerar inte. Kan bara hålla med. Jag är inte ett dugg intresserad av att få en siffra i betyg om jag inte får någon kommentar. Hellre inget betygsystem alls än bara ett sifferbetyg. Patrik,Artiklar... betyg...
Börjar bli lite irriterad... nej det blir jag inte. ;-)
Men jag tycker inte man skall få sätta betyg på arkitklar utan att man även måste skriva en kommentar varför betyget. Idag kan en artikel få en 1a men varför?
den kan få en 5a och? Syftet med denna site är ju att utveckla folk innom olika områden. Att skriva artiklar och då få betyg utan konstruktiv kritik gillar jag ej. Vill man sätta ett betyg tycker jag man skall ge en bedömning varför detta betyg. Att kunna skriva kommentarer är inte tillräckligt. För det fler som sätter betyg. Detta enbart för att man som skribent skall få hum om varför betyget, ev få idéer vadf var dåligt, vad kune göras bättre, var svårighetsnivån satt på för lätt? för svårt? etc...
Mvh JohanSv: Artiklar... betyg...
Dock skall jag fundera på ett nytt ratingsystem(bl.a. förslag av Johan Lindfors) där istället skribenterna får credit för artikeln och på så sätt får ytterligare ett mervärde, precis som poängsystemet i tips m.fl..
Det tåls att tänka på som sagt, vi får spåna lite..Sv: Artiklar... betyg...
Är så frustrerande att inte få någon feedback, speciellt när någon röstar lågt.
Själv är jag inte ett dugg intresserad utav betyg, Credits osv...
Jag är bara intresserad utav konstruktiv feedback.
Den nakna sanningen om mina reaktioner är att när någon/några har gett dåligt betyg på något jag har
lämnat här utan att lämna feedback så är min närmaste känsla ånger över att ha lämnat det.
Detta pga att jag fylls av så mycket funderingar ifall de hittade någon bugg, ifall jag hade gjort nåt tokigt,
eller gillade de inte bara programmet. Kunde det vara så att under vissa system så funkar det inte.. osv..Sv: Artiklar... betyg...
/PatrikSv: Artiklar... betyg...
Är helt inne på din linje. Ett sifferbetyg är på tok för subjektivt för att innehållet skall kunna bedömmad korrekt. Vad hindrar en nybörare för att gå in och läsa en artikel som är markerad som svår och inte fatta ett jota, därav delar han ut en 1-2a.
Kommentarer är helt klart ett trevligt alternativ då man kan få konstruktivkritik som hjälper en att förbättra sitt sätt att förmedla informationen på. Nästa gång man skriver en artikel har man kommentarerna i bakhuvudet och korrigerar de.
//Andreas