Tjena pelle! Nej, Explorer 5.5 är totalt buggig och inte beter sig som andra versioner så den kommer jag inte anpassa mot och har för mig att den släpptes väl -99 eller 2000 eller nåt, lite för gammal version och att göra den så bakåtkompatibel att dess felaktiga hanteringar med css gör att jag måste göra kraftiga avkall på designen och öka html-koden på sidorna istället. Så tyvärr, uppgradera. jaha.... jag antog det Isåfall Pelle undrar jag varför du inte kan ta bort style tagen för dina input: Katastrof? Är inte sidan mycket bättre än förra versionen? Låt mig omformulera mig. formulär har alltid varit en av dom största kajkerna när det gäller kompabilitet mellan olika browsers. Måste säga att sålänge det ser lika bra ut i MSIE 6.0, Opera 7+, Mozillavarianterna etc så kan man inte kika för långt tillbaks. JAg säger bara att det nog kommer se bättre ut i fler webläsare om man låterbli att sätta storlek i from av procent, pixlar eller annat. Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Ville bara fråga om nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Hemma har jag explorer 6, och det ser alldeles fint
men.... på jobbet så har vi explorer 5 och det ända som ser helt fel ut är söknings boxarna, de försvinner under tabellerna, och därmed kan man inte se vad man har skrivit. det ser mycket fult ut faktisktSv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Sv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
synd bara att jag inte har behörigheten att instalera det.
mvh // hectorSv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
<code>
<input name="Inc_header1:txtsearch" type="text" id="Inc_header1_txtsearch" tabindex="1" class="text" style="height:12px;width:190px;" />
</code>
Man bör inte använda pixel enhet utan em för att få kontrollerna att skala med texten.
Man behöver inte anpassa sidan för Explorer 5. Däremot finns det möjlighet att höja kvalitetan så att sidan inte blir en katastrof.
Jag antar att Webkontrollerna i ASP.NET är en bidragande anledning?Sv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Sv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Det är inte roligt att det flesta enkel linjiga textboxer bara visar halva texten och att texten bryts för tidigt i boxar.
JAg tror ASP.NET gör det lät för programmeraren att glömma HTML. Microsoft är inte kända för att följa W3C standarden i alla lägen. Så det ger ju problem.
Annars får jag väl be skolan uppgradera till Version 6 och skicka fakturan till Bill. Sv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Snart börjar väl folk skrika om att det skall funka lika snyggt i Netscape 4 också och då har vi samma gamla idiotdiskussion igen.
//Tobias\\ www.aljapaco.comSv: Är nya pellesoft anpassad för EXPLORER 5 ??
Det räcker att ange size för input. T. ex:
<code>
<INPUT type="text" size="10" maxlength="20" />
</code>
För textarea rows och cols:
<code>
<TEXTAREA rows ="5" cols="20"></TEXTAREA>
</code>
Ju mer komplicerad en sida är. Ju mer kan gå fel. Googel är ett föredömme för hur enkelt en bra sida kan var designad.