Hej! Troligtvis olika problem. Hej Anna-Karin! Testa att ta bort dina gamla PS cookies manuellt via utforskarn Hej! Michael, Hej! Jag har lagt ner mycket arbete på att kontrollera om någon cookie går att skriva och jag tror faktiskt att en sådan kan skrivas på din dator. Jag skulle nog föreslå att du testar med en annan webbläsare på din dator och se om det är någon skillnad först. Hej Pelle! Helt otroligt underligt måste jag säga. Vad sjutton kan det vara då för problem? Det är synd att inte fler eller åt minstonde jag har samma problem för då hade jag i alla fall kunnat försöka felsöka detta scenario - men nu måste jag tyvärr skylla ifrån mig och säga att det är något med din dator i alla fall. Hejsan Kan nog ha med det att göra. Om jag har haft Pellesoft forumsidan framme hela natten och kör en Ctrl-R när jag börjar på morgonen så är jag inte inloggad. Då får jag gå till första sidan och sedan in på forumsidan. Det stämmer. Ni kommer ganska långt in på sidorna innan ni behöver logga in och anledningen till detta är att sökmotorerna skall kunna komma in såväl i forum som artiklar och tips. Här har jag en liten kommentar. Hej!Fel vid inloggning Pellesoft
Jag kan inte få automatisk inloggning på Pellesoft. För att testa stängde jag ner min brandvägg, viruskontroll och körde cookieskontrollen i botten i IE. Dessutom la jag till pellesoft bland trusted sites, ändå fungerar det inte. Någon som har förslag.
Flera av mina flikar är gråmarkerade dessutom och jag kan inte svara eller skriva iMail. Samband? eller olika problem?
mvh
/MichaelSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Inloggningen:
Testa att tillåta Sessions Cookies, tror att dessa kan ställa till det ibland, även tillåta cookes.
De flikar som är gråade är sådana som inte är klara än, just iMail funktionen.
//Anna-KarinSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Cookiesnivån är i botten och alla tänkbara kryssrutor är ikryssade. Pellesoft.se har nu fullständiga rättigheter på min dator, men ändå fungerar det inte... Det är inget stort problem att logga in varje gång, det retar mig mest.
mvh
Sv: Fel vid inloggning Pellesoft
Har tagit bort dem via IE tidigare och nu manuellt. Fungerar inte.
mvh
Har du provat att logga in från någon annan dator? Det kanske är så att du har något problem med ditt Internet Explorer? Det enda som du skall behöva göra är att se till att du accepterar sessions-cookies sen skall det funka gallant.Sv: Fel vid inloggning Pellesoft
Nej det har jag inte provat, ska göra det. Datorn tar emot cookies från andra siter. Har nu fllera cookies efter att jag raderade alla tidigare.
mvh
/PelleSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Provade med Opera som jag hade på en CD. Stängde av brandvägg och viruskontroll och personlig integriteten i Opera i botten - men nix. Förstår att orsaken finns i min dator. Jag har nu lagt ner mer tid på detta "oviktiga" fel än vad 4000 inloggningar skulle ta.
mvh
Jag hoppas du kämpar vidare och försöker komma på vad det kan vara för problem. Och om du fixar det, ge oss feedback så vi kan hjälpa andra.Sv: Fel vid inloggning Pellesoft
Jag har upptäckt att inloggningen inte verkar ske "centralt".
Om man väljer att hoppa direkt in i forumet t.ex. så blir man inte inloggad.
Lite meckigt att hela tiden gå via startsidan när det är till forumet man vill.
Hade kanske inget med detta att göra men...
/JohanSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Det verkar som om kollen bara görs på första sidan istället för i Session_Start i global.asaxSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Dock rekommenderas att man går via framsidan, då loggas man in direkt om man nu valt att köra automatisk inloggning.
Om man har forumet som startsida är du inte inloggad och får inte heller se dina inlägg och dess förutsättningar, utan rent generellt vilka inlägg som postats de 3 senaste dagarna.
HälsningarSv: Fel vid inloggning Pellesoft
Att man kommer långt in i sajten utan att logga in är ju en sak, men om man kryssat i automatisk inloggning, vilket jag antar sköts med cookies, så borde väl den kontrollen göras i Session_Start för att just logga in besökaren vilken väg man än kommer in?
Det är i alla fall så jag upplever alla andra sajter jag besöker där jag kryssat i automatisk inloggning.Sv: Fel vid inloggning Pellesoft
Behövde av annan anledning göra en total nyinstallation och nu fungerar det även med automatisk inloggning på pellesoft.se
mvh
/Michael