Jag tror säkert att flera har stött på samma problem men jag får väl upprepa det eftersom jag INTE lyckas hitta nån lösning i forumet. Kanske korkat ....vet inte...men, har problemet att ALLA databaser är skrivskyddade, har satt dom i mappen som ICKE skrivskyddade Funkar inte... vad göra ??!! Är de inte per automatik skrivskyddade för att de ska tas en backup på? Vad för databaser, access? och vad för programvara? asp eller .net? Access + APS Snällaaaaa!, skriv VAD som felar, så att man kan peka på vad det kan tänkas kajka ur. Felet har inte med rättigheterna i IIS att göra. IIS5.1
/JuhaSv: IIS5.1
Rättigheterna ska ju sättas på IUSR_Datornamn, då ska det fungera även om databasen är skrivskyddad om man tittar på fliken egenskaper.
Har jag cyklat vilse så får du gärna förklara mer och på vilket sätt det ställer till med problem.
//Anna-KarinSv: IIS5.1
är det .net skall användaren ASPNET ha rättigheterna.Sv: IIS5.1
Har provat o ge fulla rättigheter i katalogen + rättigheter i DB:n läs/skriv...
Funkar tamej tusan inte.. får frispel snart asså !!
/JuhaSv: IIS5.1
Bifoga gärna koden som felar och felmeddelandet.
Just nu sitter nog både Pelle och jag och gissar hej vilt.
Tjatmajan Anna-KarinSv: IIS5.1
Du måste sätta inställningarna på mappen i Utforskaren. Mappen får inte ärva föräldramappen och det ska sättas skrivrättigheter. På mappen, inte på databasen.
Det här är ett av de vanligaste felen tror jag när folk använder Access. Sök här i forumet så får du flera inlägg med detaljerade anvisningar.