Fr.o.m nu finns en ny rutin att tillgå som körs på test. För er som är bonusmedlemmar finns möjlighet att bevaka det eller de forum någon postar "nya" trådar i. Gå till forumet och markera det eller de forum du är intresserad av och spara ändringarna. Lustigt, det är bara tre personer än som använder rutinen. Det hade varit roligt om det är fler som vill köra så vi får lite tryck på mailagenten. Hör av er, kommentera eller fråga gärna om ni undrar över något. Missade tyvärr det här inlägget, nu är det 4! personer som använder tjänsten ;-) Jag har inte testat funktionen (än), men tycker den verkar lite onödig då man ändå besöker forumet frekvent... Personligen tycker jag att möjligheten att bevaka en tråd någon annan skapat är viktigare. Då kan man hålla sig uppdaterad på en "viktig" diskussion och föra en snabbare dialog. När man postar ett svar ska man alltså ha möjlighet att välja bevakning för aktuell tråd. Håller med Johan, att kunna bevaka andras trådar känns mer viktigt än att få alla inlägg i en grupp. För mig känns det lite bekvämt att kunna bevaka dom forum jag är mest intresserad av och/eller hjälper mest människor i, men visst bevaka specifika trådar skulle också vara önskvärt. Som du sa, endsat när någon inleder ett inlägg. Den här rutinen kan nog inte hantera även svar - för då mailar den varje gång nån svarar i ett forum och välbesökta sådana kan ju ha uppåt 50 postningar per dygn. När man bevakar via email så skulle det nog inte fungera att inkludera svar också, om man kunde bevaka ett forum via en im tjänst typ icq, msn eller något skulle det kanske fungera att inkludera svar.Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Därefter går du till "min profil", trycker på "ändra inställningar" och försäkrar dig om att din mailadress pekar på något fungerande konto.
Nu är det bara att invänta tills någon postar ett nytt inlägg i något av dina bevakade forum. När mailet kommer innehåller den ämne, datum, område och hela frågan samt en länk till det inlägget som är nytt.
Rutinen är fortfarande beta, körs var 30:e sekund och utvärdering, tips, förslag osv mottages som vanligt tacksamt. Mycket nöje.
Ps. Om du inte är bonusmedlem än kan du enkelt bli det genom att gå till shoppen. Där kan du beställa ett bonusmedlemskap för endast 100 kr och gäller ett år. Ha ett kreditkort redo så är det bara att sätta igång.Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
/JohanSv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Givetvis anser jag inte att funktionen skall tas bort eftersom den säkert kommer att användas av några, men som sagt, att kunna bevaka individuella trådar känns (för mig) mer prioriterat.Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Fråga dock pelle: får man ett meddelande när någon svarar på ett inlägg i forumet också eller endast när någon skrivet ett nytt inlägg?
Edit: svarar mig själv: läser man pelles inlägg lite nogare så finner man svaret :-P, måste börja läsa noggrannare...Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum
Dock får jag fundera på om jag skall implementera även svar. Det finns ju en affärsmässig funktion också, man vill att användaren skall återkomma relativt ofta - även fast inte nån skriver i forumet för att läsa exempelvis framsidan eller nyheter generellt.Sv: Ny rutin för er som önskar bevaka nya inlägg i vissa forum