Hej, jag skriver lite nu utan att tänka men det skulle vara roligt att göra en pellesoft-träff någon gång i vår eller liknande. Det finns ju en mängd frågor man då spontant ställer sig. Var någonstans, skall det finnas innehåll eller talare, skall det kosta något, hur många kommer, skall det vara en vardag eller helg osv, osv. En Pelleträff är alltid kul fast jag har aldrig varit med eftersom dom flesta är i Stockholm och det är en bra bit ditt för mig. <b>Lite närmare för dom som bor neråt landet. Kanske sponsringen kan inkludera resa (till Australien skulle inte vara trist) <b>Varför inte mer i mitten som Jönköping eller så? </b> He he Jo jag vet att Östersund är mer i mitten men som du skrev är en hel del i mellesta eller nedersta av sverige. Har ni tänkt på att alla snackat om "lokalisering", men ingen har pratat om vad ni verkligen skulle vilja att man gör på en sådan träff? Ta en liten funderare och återkom gärna - ju fler som tycker och tänker, desto bättre. Tja först och främst är väl att träffas och se vilka personer är det som döljer sig bakom tagentbordet :)pellesoft-träff
Att träffas tror jag i alla fall skulle vara väldigt roligt för oss alla. Vi är ju trots allt några stycken och att kanske få ihop 2-300 personer är ju inte omöjligt precis. Det skulle vara roligt att höra vad ni tycker om ett sådant evenemang. Jag tror nog att jag kan fixa fram så detta sponsras med såväl lokal som någon form av mat till alla - så det ser jag inte som något problem nu i alla fall.
Det som känns viktigare är att veta vad ni egentligen saknar och vill ha.
Om det gäller utbildning är inne på är att göra något från a-ö, dvs ge ett föredrag där jag presenterar allt som skall ingå från att exempelvis göra en hemsida från design av databas till implementation på servern. Det kan även vara hela steget att koda en service som mailar ut information per intervall, bygga en agent, skapa en applikation av något slag eller något liknande. Kan detta vara intressant?Sv: pellesoft-träff
Varför inte mer i mitten som Jönköping eller så?
Det blir ju lite i mitten för dom som bor i Stockholm eller Göteborg.
Lite närmare för dom som bor neråt landet.
Enda nackdelen är väll för dom som bor uppåt landet.Sv: pellesoft-träff
Enda nackdelen är väll för dom som bor uppåt landet.</b>
Men vi som bor utanför landet då? *skratt*Sv: pellesoft-träff
/mickeSv: pellesoft-träff
Hehe, missat lite på geografilektionerna? Östersund är mer i mitten :-)
Men det är klart att flertalet finns i de nedre regionerna
Hur som helst hade det varit kul att delta om jag får möjlighet!Sv: pellesoft-träff
Sv: pellesoft-träff
Sv: pellesoft-träff