Jag skickade idag 5 gratulationer till födelsebarn, denna vecka runt 20 stycken. 1 person svarade och tackade. Det vore bra om ni kanske ändrade er epost-adress dels om ni tappar bort lösenordet, men även för bevakning i forum och liknande. Jag är rädd att det är ett ganska högt mörkertal här. Alla kanske inte uppskattar gratulationer från främmande människor? ;) hur ofta man läser mejl har ingenting med hur ofta man svarar på mejl.. Nu vet jag ju inte hurdana grattismejl du skickar, men är nog tveksam om jag personligen skulle komma mej för att svara.. Nu vet jag inte hur dina grattismail ser ut men oftast när det gäller "grattismail" och annat från en community, för jag antar att Pellesoft står som avsändare, så ser de ofta rätt "officiella" ut och man läser dom och kastar dom utan att svara. Om det däremot är ett "vanligt" mail från dig som person så kanske man svarar. Bör tillägga att det är ett personligt mail jag skriver - det finns ingen mall eller automatik utan jag mailar helt enkelt till var och en. Jag har reggat min "vanliga" email. Ser ju Pellesoft som ett sätt att marknadsföra mig själv. Jag fick frågan förrut som jag insåg att jag inte är tillräckligt tydlig på. Det är ingen annan som kan se er mailadress någonstans. Det är bara jag som kan se denna, så någon spamrobot som försöker samla ihop mailadresser är inte möjlig på pellesoft. Kan vara bra att veta.. Nu använder jag min riktiga adress här. Men när man registrerar sig på en site som man inte vet hur seriös den är brukar jag använda en "slaskadress" vilket jag antar många gör här också. Nu läser jag av min slaskadress också, men bara ca en gång i veckan jämfört med den riktiga där jag har mailklienten igång konstant. Jag läste det och jag skickade även ett tack som sedan kom tillbaka som olevererat. Så jag tänkte inte så mycket på det.. Det kan nog vara lämpligt att göra iMail-grejen lite mer lätthanterad också. Detta är väl en ypperlig fråga som veckans fråga. Har du din verkliga mail adress Ja, Nej Vet inte Behövs verkligen svarsalternativet "Vet inte", Hur ofta läser du själv mail, Pelle? jag läser dagligen, då det rör sig om ca 150 mail/dag så svarar jag inte på alla - men jag läser däremot allting. I ditt fall var det en fråga som jag inte kan besvara - det kan bara compona göra.Hur ofta läser ni mail?
För att ändra detta klickar ni ovan på "min profil", därefter "ändra inställningar".Sv: Hur ofta läser ni mail?
Nä, men allvarligt så skulle jag nog inte svara på ett sådant mail om jag inte "känner" avsändaren (=mycket flitig besökare av ps i detta fallet). Så det behöver nog inte bero på felaktiga adresser eller att det inte blir läst.
/JohanSv: Hur ofta läser ni mail?
Sv: Hur ofta läser ni mail?
Allt beror på hur ett mail är utformat om man ska svara eller inte.Sv: Hur ofta läser ni mail?
Men frågan är egentligen - vad reggar man för mailadresser på pellesoft, är det ett konto man använder eller är det nåt "slaskkonto" ?Sv: Hur ofta läser ni mail?
Risk för SPAM finns väl alltid var man än reggar sig men jag har inga problem med SPAM ändå, mitt filter klarar 99,99% av allt som trillar in.Sv: Hur ofta läser ni mail?
Det är därför iMail finns - för att man inte skall kunna maila hej vilt mellan varandra utan om man skall kunna det får man be om varandras e-postadresser via exempelvis epost.Sv: Hur ofta läser ni mail?
/JohanSv: Hur ofta läser ni mail?
Men tack iaf..Sv: Hur ofta läser ni mail?
Det naturliga för de flesta är nog att gå via länken där uppe, och då använda sig av "Skriv iMail", förutom att det inte händer något om man klickar på den länken...Sv: Hur ofta läser ni mail?
GertSv: Hur ofta läser ni mail?
på frågan om man har sin "verkliga" mailadress?
Ja, ja, f´låt, dåra :-)
ChristerGbgSv: Hur ofta läser ni mail?
Har skickat ett iMail till dig för några dagar sen utan svar..?Sv: Hur ofta läser ni mail?