Detta är ett nyuppsatt forum för att diskutera programvarulokalisering i allmänhet. Har du några frågor om eller synpunkter på lokalisering av programvara så är du välkommen att skriva ett inlägg här. Exempel på ämnen som kan behandlas här är lokaliseringstestning, lokaliseringsverktyg, marknadsanpassning av programvara, lokaliseringsprocesser, lokaliserbarhet, internationalisering och mycket annat. Själv jobbar jag för Microsoft med lokalisering av Windows från engelska till svenska och kommer att titta in här på Pellesoft så ofta jag kan för att diskutera frågor som rör lokalisering eller svensk Windows. Jag heter Jesper och arbetar som lokaliserare på Microsoft i Redmond. Jag tänker, precis som Magnus, hålla ett öga på det här forumet framöver.Nytt forum för allmänna lokaliseringsfrågor
Vänliga hälsningar
Magnus Simonsson
MicrosoftSv: Nytt forum för allmänna lokaliseringsfrågor
Jag har skrivit en del om lokalisering i allmänhet på http://blogs.msdn.com/jesperh, kanske finns det nåt av intresse där. Om någon har ytterligare förslag på ämnen som bör täckas är jag öppen för förslag.