Det diskuteras hej vilt och många frågar, lika många svarar men det finns inte tillräckligt med bra material än - bara lösryckta stycken. Behovet är enormt och viljan att hjälpa till likaså men det krävs också baskunskaper.Skribenter till .netkurser på pellesoft
Jag skulle vilja att kanske 5-10 personer inklusive mig tillsammans bildar gruppen ".netikett" eller nåt sånt tramsigt namn, skapar kurser, artiklar, material och underlag för att hjälpa en nybörjare inom .net framåt. Detta material tar vi betalt för , säg 30 kr.
Anledningen till kostnaden är två. Det kommer ta ganska mycket tid att göra ett bra material och moroten är att hela gruppen delar på dessa pengar för alla som vill läsa. Det andra är att 30 kronor är billigt för att få ett material så man faktiskt kommer att förstå hur saker hänger ihop, hur det kan användas och hur man kan gå vidare och höjer "lägsta-nivån" på en mängd utvecklare i Sverige.
Som sagt, jag är alltid spontan, skriver först och tänker sedan - men jag vill höra hur många som kan tänkas vilja vara med i denna grupp. Vi sätter målen lågt och börjar i liten skala, specificerar 1 ingång och slutför den, sen lanseras det och vi ser utfallet. Verkar det rätt går vi vidare och tar punkt 2.
Tanken är att vi skriver tillsammans, rättar varandra, och därmed även upplyser varandra och får ett tempo i arbetet. Jag tror alla kommer lära sig massor av detta, och tänk - vi kommer även lära andra rätt. Skulle det bli så knasigt att vi får ihop massor av material, ja då kan vi ju faktiskt göra en bok av det och sälja det - men så långt skall vi inte gå nu, men visst går det - och kontakter finns - det vet ni.
Sug på detta en stund..