Många företag har egna tidrapporter skrivna i Excel. Det vore roligt om ni kunde posta ett exemplar i programarkivet - hoppas ni nappar på detta. Många frågar nämligen och det är dumt att uppfinna hjulet flera gånger. Nu kör jag inte i Excel utan i en egentillverkad applikation. MEN, jag skulle vilja tipsa de som pysslar med .NET så finns Time Tracker Starter Kit på http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=8&tabid=47 Vår vän XLDennis har en sådan på sin sida. Tar mig friheten att länka till honom. Tycker den kan vara lite väl snäv, men fungerar som utgångspunkt. Jag föredrar att kunna fylla i start- och sluttid, avdrag för lunch, se varje månad (eller godtyckligt intervall) på bra sätt, räkna ut lön, lägga till kommentarer, etc. Som Patrik nämde finns det ett Time Trakcer Starterkit på asp.net. Hej, jag har använt timetracker, men det är i denna förfråga endast intressant med excel-tidrapporter. Inte för webb. Men någon mer specificering behövs nog? Jag tror helt enkelt bara att Pelle vill se en samlig olika mallar för tidsrapportering. Sen spelar det ingen roll hur det är utformade. No worries =P Själv rapporterar vi elektroniskt annars hade jag fixat fram något och då är det bara "närvaro" och inte tid på projekt eftersom vi utvecklar inhouse. Men jag kan tänka mig att relevanta fält borde vara (brainstorm)Tidrapporter?
Sv: Tidrapporter?
För de som jobbar på ett företag där man skriver tidrapporter för hand eller liknande så kan ni ju glänsa lite med att visa en sån här grej. ;)
Min egna applikation uppstod när jag arbetade på ett företag där vi skrev för hand. Jag och min chef satte ihop en webbaserad applikation istället. På så sätt så kan man få ut statistik och annat nyttigt. Sen kan alltid veckorapporten skrivas ut i det format som ekonomipersonalen vill ha.Sv: Tidrapporter?
http://www.xldennis.com/
//Anna-KarinSv: Tidrapporter?
Grejen blir ju därför att alla företag får lite olika krav på den. Ska man kunna ha flera aktiviteteter, ska flera personer använda samma, etc.
Tycker det är intressant dock, och kanske försöker mig på en egen.Sv: Tidrapporter?
Cougarina, hans exempel verkar inte må speciellt bra eller så slarvade jag med att förstå innebörden.Sv: Tidrapporter?
Jag använde en del av det som grund när jag skapade ett eget tidrapporteringsystem.
Jag byggde dock om det så att mitt system kördes från access eftersom det inte fanns tillgång till SQL.
Annars så har SPCS ett program som heter SPCS Tid. Vi använder detta nu pga av att underhållet med det egenskriva tog alldeles för lång tid. Speciellt med att skapa en massa rapporter och sånt.Sv: Tidrapporter?
En användare, ett visst antal eller hur många som helst?
Samma med projekt eller andra kategorier.
Ska man göra det så generellt som möjligt är det ju meningslöst att göra det i Excel, det kommer istället bara bli meningsfullt om man gör en databas.Sv: Tidrapporter?
- Namn
- Anställningsnummer
- Period (kanske vilken vecka)
- Projekt
- Kund
- Tid (minuter)
- Aktivitet (t.ex programmering, studier, testning mm)
- Kommentar
- Godkänd (underskrift av relevant chef)
Finns säkert mer som skulle kunna vara intressant, men kan inte komma på något just nu.