http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=872 Niklas Jansson Niklas, Ny Artikel om hur man får en spec att blir strukturerad kod.
Fråga eller kommentera den gärna, här eller inne på kommentarknappen för artikeln.
Mvh JohanSv: Ny Artikel om hur man får en spec att blir strukturerad kod.
Faktiskt förvånansvärt bra!
Mycket inom samma ämne har varit av flum-karaktär, men det här var mer konkret.
Tyvärr är det inte fördelarna helt uppenbara, jag tror man behöver ett lite större exempel för att verkligen se nyttan.
(Sen kan man ju anmärka en del på stavning och grammatik, kanske skulle låtit någon korrekturläsa den...) Sv:Ny Artikel om hur man får en spec att blir strukturerad kod.
La in din text här för att ev starta en diskussion kring det du skrev, tycker det var bra synpunkter.
Hoppas det inte gjorde nått?
Det är lite som du säger, fördelarna är inte lika tydliga kanske, jag som tänker i OOD banor ser dem direkt bara jag ser att man delar upp allt i objekt och tillhörande metoder m.m. Ett större projekt kommer ju klart visa mer fördelar än ett litet. Får se om jag kan publicera mer inom detta.
Ang. Stavning m.m. så är inte det min starka sida :-( Man kan ju inte vara bäst på allt ;-) (Skämt) ingen hade tid att korrekturläsa det, frågade några stycken men alla var så upptagna. :-(
Word gjorde väl så gott det kunde. Även om det kanske inte är en jätte ursäkt men ett faktum så läser och skriver jag nästan uteslutande engelska nu för tiden vilket gör att man tänker lite eng till svenska vilket kan ställa till det med särskrivning och gramatik. Är sååå kass på att hålla svenskan vid liv, det är typ bara här det blir svenska för mig.
I övrigt, kul att du gillade den, och till er andra som oxå gett bra kritik. :-)
Mvh Johan