Har hittat en dialogruta som inte ser så bra ut. Tusen tack Kristoffer - jättebra att du rapporterade det här felet. Har någon sett fler fula kosmetiska fel så får ni väldigt gärna rapportera dem här. All feedback uppskattas! Du råkade inte ta en skärmdump av dialogrutan..? Eller kanske har du ett bra sätt att reproducera den på..? Jo, jag har en skärmdump på det. Du har skärmdump? Strålande - det är oftast allt jag behöver för att kunna hitta exakt vad som orsakar en bugg! Maila gärna till jholmb@microsoft.com! Tack för skärmdumpen - jag har nu lagt in en bugg. Jag hade iofs fel om att filen ägdes av Office (undrar var jag fick det från..?)Windows Server 2003
Det är i svensk version av Windows Server 2003.
Dialogrutan säger:
"Datorn har startats om efter en oväntad avstängning.
En logg av den här händelsen har skapats.
Om du vill ha mer information om felet klickar du här."
Ordet "felet" i den sista meningen hamnar på en egen rad och syns bara delvis.Sv: Windows Server 2003
Tack
MagnusSv: Windows Server 2003
Jag har sökt i våra filer och kan hitta de här strängarna:
Datorn har startats om efter en oväntad avstängning.
En logg av den här händelsen har skapats
De finns dock i en fil som inte har några dialogrutor, och strängen "Om du vill ha mer information om felet klickar du här." kan jag inte hitta alls tyvärr.Sv:Windows Server 2003
Vart ska jag skicka den?
Verkar inte som att man kan infoga bilder i inläggen här på forumet.
Kanske är det så att "Om du vill ha mer information om felet" är en sträng, och "klickar du här." en annan sträng eftersom det är en hyperlänk?Sv: Windows Server 2003
Jag misstänker att detta kan komma från dwintl.dll; precis som du gissar finns det två suspekta strängar däri:
"STR"; 94 For more information about this error,
"STR"; 93 click here.
Utan att se dialogrutan är det dock svårt att veta med säkerhet. Dessutom ägs dwintl.dll [Dr. Watson] av Office-teamet, så jag kanske inte kan fixa buggen själv - men om jag har en skärmdump kan jag först verifiera att problemet finns i Office och sedan logga en bugg mot dem. Det kommer knappast att fixas i Windows Server 2003 Sp1, men det kommer med största säkerhet att fixas.Sv:Windows Server 2003