Jag måste få passa på att be alla och envar om ett enormt stort tack för detta år.Gott slut och Gott Nytt År!
Jag tror faktiskt alla ingredienser för denna hemsida har funnits i år. Det började så sakterliga med att jag påbörjade en ny version i .net för sajten. Bara det tog sin långa tid, men även en mängd förändringar gjordes, tillägg, förbättringar och med det - givetvis även buggar och andra brister.
I den mån av tid som fanns, då jag samtidigt bytte jobb, började plugga till lärare och samtidigt försökte leva ett socialt liv så blev det lite tidsbrist i omgångar. Dock måste jag ge er alla en stor eloge som lät mig få ta en sak i taget och försöka få detta i hamn.
Som ni nu vet i efterhand så har inte mindre än 1.000.000 besök gjorts detta år, likaså nästan en fördubbling av medlemmar och allt detta tack vare ert intresse, nyfikenhet och generositet att hjälpa varandra.
Vid årets slut började även lite andra saker hända. Jag fick kontakt på Legio - advokatfirman som ställer upp i forumet och har varit oerhört uppskattat. Likaså att kunna erbjuda alla studenter möjlighet att hämta microsofts programvaror. Tävlingar satte lite fart på många av er och jag tror faktiskt det var rekord när det gäller att skicka in bidrag.
Ekonomiskt sett har det däremot varit värre. Det har varit väldigt dålig efterfrågan på att få annonsera i nyhetsbrevet, Bonusmedlemsantalet sjönk 50%. Inför nästa år kommer jag därför behöva höja denna kostnad till 200 kr men för studenter kommer 100kr att kvarstå, detta för att inte behöva dra det ekonomiska lasset också vilket tyvärr blev fallet i år.
Så, om vi blickar framåt till nästa år så är min förhoppning att den nya sajten nu fungerar väl i alla webbläsare, ha anpassning för större typsnitt (som varit ett mål), att fler medlemmar, tekniker och studenter skall börja besöka våra forum och inte minst att få tag på mer exklusivt material.
Alltså, nästa år kommer bli kvalitéförbättringens år och tillsammans med alla er som energiskt hjälper till med detta skall vi försöka göra detta till en ännu bättre informationskälla.
Det kommer även att visas ett nytt visitkort för de personer som är extra värdefulla för pellesoft. Visitkortet är silverfärgat och delas ut endast till de som verkligen förtjänat detta med ideellt arbete för medlemmarna på pellesoft.
Slutligen kan jag inte undvika att säga att jag sörjer djupt för alla dessa människor, familjer, släktingar och vänner som drabbats av den enorma tragedin i Asien. Jag betalade in 1.000 till röda korset och rekommenderar att ni som har en slant över efter julhandlingen att göra detsamma.
Till sista, ett enormt stort tack till var och en av er som gjort detta möjligt! Vi ses på det nya året.