Något jag inte gillar är att när jag söker på min <citat> Man kan göra en egen sökmotor och sen söka på Ja det hänger jag med på - som du beskrev det från början kunde man likaså söka André, Vad jag kan se är det adressen till din MSN som visas, om det är andrec_snabela_andrec_punkt_com du syftar på. Epost-adressen visas inte vad jag kan se. Så om du tar bort informationen i MSN så indexerar nog inte google din adress. Som sägs här, mailadressen visas aldrig på någon sida. Informationen måste vara felaktig eller som johan säger, att du har samma mail som msn. Ja, det är msn-adressen som visas, men det är min huvud-e-mail-adress så jag förstår inte hur det skulle kunna vara mindre illa! Din MSN-adress är ingen som egentligen behöver veta, men möjligheterna att dela med sig den finns dock. Det enda jag kan rekommendera då är att du inte skriver ut MSN. Sajten behöver mailadressen för e-post från servern, agenten om du bevakar forum, om du glömmer lösenord och liknande. > <b>Din MSN-adress är ingen som egentligen behöver veta, men möjligheterna att dela med sig den finns dock.</b> <ironi>och ja, alla spambot harvesters och andra elakingar följer NATURLIGTVIS vad som står i robots.txt</ironi> detta är ändå ganska intrressant, jag sökte på min mailadress på google och fick 3 resultat där den fanns i klartext på websidor. 2 av sidorna finns dess utom inte längre men den hittar fortfarande min mailadress. Jag har alltid undrat varför jag får så himla mycket spam men nu kanske jag vet varför.Pellesoft Spam
e-post adress i google, så hittas den på pellesoft via min profil.
Det är inte bra att skriva e-mail adresser klartext då de hittas av sökrobotar.
En del använder bilder ist. men jag brukar använda följande JS-kod:
I head:
<code>
<script language="JavaScript">
var user;
var domain;
var suffix;
function jemail(user, domain, suffix)
{
document.write('' + user + '@' + domain + '.' + suffix + '');
}
</script>
</code>
I body:
<code>
<script language="JavaScript">jemail("name", "domain", "com");</script>
</code>
/AndrecSv: Pellesoft Spam
Något jag inte gillar är att när jag söker på min
e-post adress i google, så hittas den på pellesoft via min profil.
</citat>
Men du måste ju själv fortfarande specificera din e-post adress?
Om personen redan vet den, vad skadar det då om han söker på den?
Det kanske är jätteallvarligt men jag kunde inte sådär direkt komma
på nåt jätteallvarligt med det - vill gärna veta detta.Sv:Pellesoft Spam
@ och då få upp massa e-mail som ligger helt
öppet på webbplatser.
/AndrecSv: Pellesoft Spam
på ditt för och efternamn... Men chansen att den skulle välja just Pellesoft före alla
nyhets sajter, ordlistor etc. är väl ganska liten eller? Om man ser till 'google.se'
Dock ser jag problemet att om man lyckas söka specifikt på t.ex. pellesoft.se
eller lunarstorm.se enbart blir det lite värre..Sv: Pellesoft Spam
Jag håller med dig. Om det är som du säger så är det verkligen illa. Inte för att jag har något emot att folk känner till min e-post adress, men för att den då blir direkt tillgänglig för program som "dammsugar" internet efter e-post adresser som används vid spam.
Då man registrerar sig står följande vid fältet för e-post <b>* Din epost-adress visas aldrig på siten, den är dold, skyddad och privat.</b>. Detta är ett löfte som pellesoft lämnar, och ett löfte som jagm medlem, förväntar mig att det efterföljs.
Så om du ser detta Pelle, så är detta definitivt högprioriterat då jag vet att jag får iaf tillräckligt med spam.
<b>Edit:</b> Vid lite undersökning kan jag inte få google att hitta mig på pellesoft mha min e-post, dock låter tydligen Microsofts nyhetsakriv att den informationen indexeras :-DSv: Pellesoft Spam
/JohanSv:Pellesoft Spam
Sv: Pellesoft Spam
/AndrecSv:Pellesoft Spam
Eftersom epost är ett krav och avkrävs är det också skyddat och vårdas privat för användarens skull. Sv: Pellesoft Spam
Varför helt enkelt inte frånta presentationssidorna från att indexeras? vanliga META och robots.txt fixar biffen.Sv:Pellesoft Spam
Sv: Pellesoft Spam
Det känns inte så bra att veta att den finns där så lätttillgänlig.
I mitt fall var dock inte pellesoft ngn av sidorna som visade min mail.