För er som använder Mozilla Firefox finns nu ett tillägg som kan hjälpa er när ni skall skriva inlägg i Pellesofts forum: http://web.telia.com/~u37026148/Firefox/#pellekod > <b>För er som använder Mozilla Firefox finns nu ett tillägg som kan hjälpa er när ni skall skriva inlägg i Pellesofts forum:</b> Skall fundera på det. Om Pellesoft haft en särskild kod för citat (liksom BB-forum) hade jag klart använt den. <b>Liten manual</b> funkar ju finfint.. vissa kodtyper saknas dock, den viktigaste kanske css Tja jag giller detta som jag har skrivit i ett annat forum <b>vissa kodtyper saknas dock, den viktigaste kanske css</b> > <b>Förslag på hur en citat-tjänst skall se ut och bete sig?</b> Personligen gillar jagFirefoxtillägg
Sv: Firefoxtillägg
Fungerar finfint!
En citatmöjlighet kanske? Jag använder ju klassiska news > för citerad text.Sv:Firefoxtillägg
Sv: Firefoxtillägg
Markera en text i en textruta eller ha en text i Urklipp.
Högerklicka och välj Pellekod och sedan önskad formatering.
För speciallänkar såsom Forum, Artikel eller Använda, utgå från hela adressen till önskad sida (t.ex. http://pellesoft.se/communicate/forum/edit.aspx?pid=166149&msgid=166149&forumid=8&sum=0).
Tillägget plockar själv ut relevant ID (166149 i exemplet) till länken.Sv:Firefoxtillägg
hela listan: "6502, asp, c++, cobol, c#, csharp, css, dataflex, delphi, dosbatch, fortran90, foxpro, java, javascript, jsp, latex, lotusscript, msil, myblock, mysql_sql, oracle_sql, perl, php, povran, python, rtf, smalltalk, sqlserver2k_sql, sqlserver7_sql, turbopascal, vb, vb.net, vbscript, vrml97 samt xml." (antagligen så ska povran vara povray) Att sätta till alla är dock för mycket IMHO..
eventuellt kunde man tänka sej att sätta till hjälp för artikelskrivande också, fast alla behöver knappast det..Sv:Firefoxtillägg
www.cazz.se/blandat/q.jpg
Man kopierade helt enkelt texten man vill citera och satte [QUOTE] före och [/QUOTE] efter :)
PS
Snygga smailys dom har :)Sv: Firefoxtillägg
Jag kollade hela listan och plockade ut de jag ansåg behövdes, däribland css, men på något vis lyckades jag tydligen slarva bort den. Får slänga in den till version 0.0.2.Sv:Firefoxtillägg
Jag använder som du ser > <b>fet citerad text</b>. Ypperliget enligt mig. Ett alternativ skulle kanske vara kursiv istället? Men > som prefix för citatnivån är en defacto news standard som fungerar mycket väl.Sv: Firefoxtillägg
>Det här är
>ett citat ifrån någon
>okänd person
bättre än den där rutan ;)
Funkar dessutom bra vid ctrl+c, ctrl+v till t.ex. notepad ;)