Hejsan Prova att radera din cookie och se om det hjälper. Nej det fungerade inte Samma här autoinloggningen fungerar inte sedan pellesoft har legat nere....varken på min jobbdator eller hemdator. Det finns en "begränsning" med autoinloggningen, den klarar bara av en dator/webläsare. Har du varit inloggad med en dator/webläsare kommer inloggningen fungera om du nästa gång loggar in med sammma dator/webläsare. Om du däremot byter dator och/eller webläsare kommer den inte fungera första gången på den nya. Växlar man ofta mellan 2 olika dator fungerar det alltså inte så bra. Tyvärr går det nog inte skapa säkra autoinloggningar, man får helt enkelt leva med ett eller flera problem. Har testat med två datorer bredvid varandra Den senaste versionen som kördes in måndag natt håller cookies per ipadress. Detta betyder att om man kör dynip eller liknande så är cookisen ogiltig om ny ipadress tilldelas. Som sagt Cookien skrivs överhuvudtaget inte Har du provat att fysiskt ta bort cookien från mappen /cookies och provat? Har för mig att IE cachar väldigt mycket, ibland även cookies kanske?.. Svar till johan > <b>Detta har fungerat bra hos mig innan pellesoft var nere så varöfr skulle det inte fungera nu helt plötsligt?</b> >Detta har fungerat bra hos mig innan pellesoft var nere så varöfr skulle det inte fungera nu helt plötsligt? <b> Som alla säger - cookien är helt förändrad nu. Jag släppte en ändring i måndags men ändrade den i tisdags igen. Det som gäller är att en cookie blir invalid när man med sitt konto byter ipadresser på den fysiska pc:n. Om förutsättningarna är som sägs men det inte fungerar i alla fall kan den enklaste lösningen vara att radera cookin fysiskt och köra siten igen. Ni ser när den skapas om ni har /cookie-mappen öppen. Jag har fysisk tagit bort cookien Kolla på inställningarna för Cookies och att du tillåter att Cokkies skrivs, men även att Sessionscookies tillåts. Nu har jag tagit bort alla cookies Nu har jag hittat orsaken till mina problem med inloggningen. Det här var väldigt intressant faktiskt. Jag skriver en temporär cookie som skall leva i 10 minuter bara för att kolla om det verkligen går att skriva en cookie på klienterna. Om nu användarnas dator matchar fel tid mot servern på pellesoft mer än 10 minuter, ja då kommer faktiskt inte någon cookie att godkännas.Problem med inloggningen
Har problem med inloggningen
Det går inte att få auto inloggningen
att fungera igen.
Jag har inte Norton Installerad
Jag har satt ned IE under fliken
sekretess till det lägsta värdet
Acceptera alla coockies
Jag har stängt av brandväggen eTrust
Jag sitter bakom en Dlink DI-604 router
Vad kan jag mer försöka med?Sv: Problem med inloggningen
För mig fungerar autoinloggningen både i IE och Firefox
//Anna-KarinSv:Problem med inloggningen
För övrigt så fungerar autoinloggningen i Firefox
men alltså inte i IESv: Problem med inloggningen
Jag har ännu inte testat att radera mina cookies.
Jag använder mig endast av IE.Sv:Problem med inloggningen
/JohanSv: Problem med inloggningen
Båda har XP SP2
Båda går genom samma router
På den ena ena fungera det
Cookien skrivs när jag öppnar sidan
Sedan skrivs den igen när jag loggar in
Nästa gång jag går till sidan fungerar det utan inloggning
På den andra skrivs ingen Cookie överhuvudtagetSv:Problem med inloggningen
Den första varianten byggde på en annan teknik men en medlem ansåg detta som bästa variant. Nu är det ju så att högre säkerhet tar av något annat istället - så har det alltid varit tyvärr.Sv: Problem med inloggningen
Så jag gissar att det trots allt är någon inställning
på min dator/IE
Men vad??
Jag kan leva med att man måste logga in för det gör jag
jämt ändå på jobbet, men då vill jag kunna sätta mitt
lösenord själv så jag slipper komma ihåg en massa kryptiska siffer/bokstäver
kombinationer (dåligt sifferminne)
Sv:Problem med inloggningen
Stäng IE, gå till mappen och ta bort alla @www.pellesoft.se - och se vad som händer.Sv: Problem med inloggningen
["Det finns en "begränsning" med autoinloggningen, den klarar bara av en dator/webläsare. Har du varit inloggad med en dator/webläsare kommer inloggningen fungera om du nästa gång loggar in med sammma dator/webläsare. Om du däremot byter dator och/eller webläsare kommer den inte fungera första gången på den nya. Växlar man ofta mellan 2 olika dator fungerar det alltså inte så bra. Tyvärr går det nog inte skapa säkra autoinloggningar, man får helt enkelt leva med ett eller flera problem. "]
Detta har fungerat bra hos mig innan pellesoft var nere så varöfr skulle det inte fungera nu helt plötsligt?Sv:Problem med inloggningen
Därför att Pelle har skrivit om hela innehållet i cookien.Sv:Problem med inloggningen
Som jag har förstått det så är det ändrat så att det ligger per IP, det var därför PS var nere..Sv:Problem med inloggningen
Detta har fungerat bra hos mig innan pellesoft var nere så varöfr skulle det inte fungera nu helt plötsligt?</b>
Rutinen för att hantera autoinloggningen hade en säkerhetsbrist, därför ändrades den och fick nu detta beteende. Nu skrev Pelle i denna tråden att rutinen var ändrad igen, så det kanske är åtgärdat. Men det får Pelle eller någon annan insatt svara på :)
/JohanSv: Problem med inloggningen
Sv: Problem med inloggningen
och öppnat Pellesoft igen
Någon ny cookie skrivs då inte in i mappen cookie
Som jag skrev tidigare så fungerar det på min andra dator
Jag hade hoppats att någon som råkat ut för samma problem
hittat lösningen på detSv:Problem med inloggningen
//Anna-KarinSv: Problem med inloggningen
Jag har ställt in IE att fråga om Cookies
får skrivas
Jag har ställt in att alltid tillåta session-cookies
Sen surfade jag runt till olika sidor
Där Cookies skulle skrivas frågade läsaren snällt om
den fick göra det
Accepterade jag skrevs cookien till Coookie mappen
Sen surfade jag till Pellsoft
Där fick jag ingen fråga om siten fick skriva en cookie
Ingen Cookie skrevs heller till Cookie mappen
Det verkar ha gått troll i det här
Tack förresten för att ni tar er tid med dettaSv:Problem med inloggningen
Jag kan skamset konstatera att datumet på min dator
var inställt två dagar före aktuellt datum
Detta hade jag inte observerat
Nu fungerar autoinloggningen igenSv: Problem med inloggningen
Jag har nu ställt in den på 10 dagar i stället och så får vi se om det blir någon skillnad för dom som kanske har problem idag. Tack för att du återrapporterade Tommy.