Bra med studentlicenser på bla VS, WinXP, MSDN :) Hej Thomas, det låter inte bra det där. Bara en liten parantes här... Tror faktiskt inte det går. Nyckeln genereras och matchas på nåt speciellt sätt, men du kan ju alltid prova så vet vi svaret till nästa gång någon har problem. Jag vet inte, jag inbillar mig att det bara är själva nedladdningsprogrammet som innehåller en nyckel, det som laddas ner måste väl vara identiskt? (annars skulle det ju inte vara någon idé att kräva cd-key manuellt?) Fungerar utmärkt att dela medium sålänge man kvitterar ut sin egen nyckel. ok, nu funkar nedladdningen ok. Vet inte varför det blev så förut, nu är det bara att starta om appenELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Problemet är bara att jag bara har hunnit komma 30% på MSDN CD 1 för prg:et klarar återupptagning... om det inte kraschar lr får ett fint error (kommer tyvärr inte ihåg nr, skriver om jag får det igen (troligen)). När det får error XXXXXX så ligger den bara o kollar CRC, väntade 30 min innan jag stängde av prg:et, då var filen den laddat ner till borta...
Det som är så retsamt är att jag har råkat ut för det hela fem ggr nu..
Enda lösningen verkar vara att kopiera nedladdningsfilen lite då o då, eller?
Mvh Thomas
PS. får ont i huvudet av alla forum :PSv: ELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Hurvida ELMS går stabilt eller inte kan jag inte ansvara för men ca 150 programvaror har hämtats hem och du verkar vara den första som får problem, det är synd. Det går att beställa dessa programvaror via CD om du har stora problem, eller testa en annan internetanslutning, kanske skolan eller liknande.
När det gäller antalet forum kan du via inställningar här ovan markera endast de forum du är intresserad av.Sv:ELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Filerna som laddas ner i slutändan är väl 100% binärt lika? Jag har elms och har inga problem mer än att jag får starta om programmen någon gång ibland.
Licensfråga: Kommer ms försöka bita mig i hälsenan om jag via t.ex. ftp eller cd-skivor ser till att Thomas får tag på det han inte lyckas ladda ner under förutsättning att han använder egen cd-key (om båda har elms så...?)Sv: ELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Sv:ELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Sv: ELMS - bra, men inte när det går åt h-e
Sv:ELMS - bra, men inte när det går åt h-e