Du får ta ett järngrepp om att tex artiklar mm fungerar som det var tänkt. Men som jag tidigare nämnt hade det varit bättre att låta taggen heta <kod> (på svenska) eftersom <code> är ett existerande HTML-märke. Eller att köra med BBcode som nästan har blivit en standard, i stället för att röra ihop en egen soppa... Ungefär "Träd som försöker växa till himeln" Stäng av den djä... "babbel" nissen i början. Tråkigt att det inte samtliga jobb under http://www.pellesoft.se/communicate/job/page.aspx fungerar. Varit så länge. Borde va en funktion som har hög prioritet bland besökarna. Anmälan skickad Ja visst Vi kan rada upp en massa saker som Vi tycker är åt helv... Jag tar åt mig kritiken och har nu rättat upp det mesta som nämnts här. Som jag sagt tidigare, det finns massa saker som jag inte hinner, eller glömmer bort och jag är inte mer än mänsklig där. Till råga på allt hade jag även diskkrash och det mesta som lagrats i outlook är totalt väck varpå jag får börja på ny kula. Jag skulle önska en log-out knapp på varje sida. För att inte tala om att skicka iMail... <b>...har jag inte funnit någon enklare väg än att gå till Medlemmar...</b> Per Persson: - Login-knappen slutade vara default samtidigt som den jobbiga flash-animationen lades in på startsidan. Jaså, skall den där lilla plutten föreställa ett visitkort... Via kontaka uppe till höger finns en flik som heter rapportera fel. Det som läggs in där går jag igenom och bearbetar systematiskt. Jag föreslår att alla ni som stör er på saker, eller hittar fel lägger in det där så är det samlat. > <b>Jaså, skall den där lilla plutten föreställa ett visitkort...</b>Nu får du skärpa till dig Pelle
Vi som skrivit kräver en rättvis presentation !!!
Ser med bestörtning att gamla fina artiklar inte publiceras med rätt "taggar"
"<kod>" heter code "<code>" mm . mm."
[Välj New (under File)</li>
Välj DLL</li>
Spara Som "MyFirstDll.dpr i din arbetskatalog</li> ]
Jag Ni ser själv vilken soppa det blir !
Blir så djä... sur när inte folk har yrkesstolthet utan låter sånt här "shit" få passera mån efter mån !
Annat djä.. trams tar du hänsyn till, men när det gäller varumärket är du slarvig !
Börjar fundera på om du är vuxen att driva en så här stor Site som idioten står och "babblar"
Skaffa dig tekniska rådgivare och omge dig med klokt folk,inte dom där "töntarna" som tror
att detta är deras lilla sandlåda. Nämner inga namn men dom som följt med förstår vilka jag menar.Sv: Nu får du skärpa till dig Pelle
Sv:Nu får du skärpa till dig Pelle
Nu kommer belackarna "Du skall inte komma här och komma" Jantelagen gäller !
I det millitära och på andra ställe sägs det att ,
nu har han befordrats till: "över sin kompetens nivå".
Ett bra sätt att bli av med "bönder" med hög status och dålig hjärna.
Just vad som börjar hända med PelleSoft !
Vi köper "Siten" 100 000 första budet !Sv: Nu får du skärpa till dig Pelle
Hög imponans. Låg saklig Effekt !!!
Kungen är död ! Länge leve Kungen !Sv: Nu får du skärpa till dig Pelle
Pelle får heder för det jobb som han gjort .
Tycker att det verkar som han tappat greppet !
Han har såna höns i sin gård att man funderar på vem som är tuppen ?Sv: Nu får du skärpa till dig Pelle
När det gäller jobben så visas de poster så länge som den som registrerat dessa vill det. Det finns alltså ett t.o.m. datum som jag använder för att endast visa de som vill ligga kvar.
Så fortsätt rada upp prylar som behöver fixas, jag behöver er hjälp med detta.
När det gäller att google kommer åt användarprofiler skall jag lägga in en metatagg där så att den inte får indexera upp material där inne, vilket jag inte hade en tanke på.Sv:Nu får du skärpa till dig Pelle
Som det är nu så får man leta innan man hittar denna knappen om man vill logga ut ordentligt. Detta innebär att jag idag endast stänger webbläsaren och låter inaktivitetstimern sköta utloggningen. Visst det funkar idag, men det är snyggare med en "riktig" utloggning.
// JohanSv: Nu får du skärpa till dig Pelle
Om jag vill kontakta någon som gjort ett inlägg i tråd (t.ex Johan Svensson), har jag inte funnit någon enklare väg än att gå till Medlemmar, klicka på Sökning, fylla i medlemmens namn, klicka på Starta urval, kolla genom de åtta Johan Svensson som hittas (eller gissa på vilken som är den rätta), klicka på hans namn, klicka på namnet igen för att få upp visitkortet, klicka på Skicka iMail och nu äntligen kunna fylla i rubrik och meddelande och sedan klicka på Sänd iMail.
Det borde vara enkelt att göra namnet precis ovanför inlägget klickbart samt göra det enklare att förstå hur man från en medlems presentation hittar iMail-funktionen. Hur självklart är det att man skall plocka fram personens visitkort och att detta fås fram genom att klicka på namnet?Sv:Nu får du skärpa till dig Pelle
Det är väl bara att klicka på visitkortet direkt i forumet? Men visst skulle iMail-funktionen behöva utvecklas...
ThomasSv:Nu får du skärpa till dig Pelle
Man kan klicka på den lilla ikonen (orange/grön) vid inlägget, då får du upp personens visitkort och därefter klicka "skicka iMail"Sv: Nu får du skärpa till dig Pelle
- Det var bättre att som tidigare visa alias än som nu för- och efternamn i forumtrådarna. Nu ser man ingen skillnad på vem som skrivit något när flera personer har samma namn. En lösning på detta skulle vara att sätta alias inom parentes efter för- och efternamnet.
/PelleSv: Nu får du skärpa till dig Pelle
Per, synd att du stör dig på saker som redan funnits sedan flera år tillbaks. Jag hoppas att det bringade dig lite ljus att visitkortet just är för att kunna kontakta personerna/ägarna i fråga.Sv:Nu får du skärpa till dig Pelle
Jag säger också jaså? Jag testade och det funkar, men inte fasiken kunde jag gissa at detta var ett visitkort... Kanske man kunde förtydliga detta någonstans? Och kanske även förklara skillnaden mellan ornage och grön plutt...
// Johan