Har du funderat på hur shoppen fungerar? Nu erbjuds du faktiskt att prova den genom att använda ett fejkat kreditkortsnummer för att se hur den fungerar. Ingen som provat shopping? Betyder tystnad att det är bra eller dåligt? - Nyfiken.. En tes ang. tystnaden kan vara att de flesta är vana vid att handla via nätet på ena eller andra sättet och därmed anser sig vara fullt kapabla att genomföra ett "skarpt" köp, när tiden är inne för det. Grejen är väl att jag vill köpa massa böcker. Jag har listat ut att om jag köper det i shoppen, med ett fejkat kreditkort, så lär jag inte få några böcker - eller? Nja, jag vet inte... Det är ingen fara... Med anledning av detta så måste jag fråga i ren okunskap. >Försökte betala en grej med Visakort. Det sket sig när jag skulle ange ett På visa är det 4 sista på framsidan, på eurocard och andra är det oftast de 3 sista på baksidan. Det är alltså lite olika beroende på korttillverkare. > <b>På visa är det 4 sista på framsidan,</b>Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
<info>
Ange kreditkortsnummer: 4111111111111111
Ange CCV2: 173
</info>
Du kan exempelvis handla ett bonusmedlemskap, testa hur det fungerar så du sedan vet hur lätt det är att göra en betalning via internet. När betalningen är klar kommer du få ett e-mail. Du kan också i shoppens flik "statistik" se dina transaktioner som gjorts via shoppen.
Kom gärna med synpunkter eller förslag om det är något du tycker verkar konstigt, sådant är kreativt för mig att få höra.
Mycket nöje!Sv: Testa shoppen innan du kör skarpt?
Sv:Testa shoppen innan du kör skarpt?
Sv: Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
Vill du testa din shop? Skriv det, så testar vi gärna! :)
/mickeSv: Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
Personligen är jag inte på Pellesoft för att shoppa, utan för att få hjälp/hjälpa till med programerings saker.
Om jag ska shoppa på nätet går jag till en(om du ursäktar) "riktig" shop.
Ibland känns det som att man försöker trycka in mer funktioner än vad som egentligen siten handlar om.
Kanske att du bara låter företag göra reklam för för produkter och sen länkar till deras siter istället?
Vet inte om det är bara jag som tycker så här, jag kan bara svar för mig själv och varför jag inte går in i shoppen.
Detta är ingen kritik mot din shop, utan bara tankar om sånt verkligen behövs på denna, annars underbara, site.
/JockeSv:Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
Jag vill bara att de som kanske tänkt betala bonusmedlemskap via shoppen men tvekat nu får möjlighet att se hur förloppet går till. Men givetvis kommer jag att lägga upp produkter som är just relaterade till data, såsom rabatterade programvaror och annat.Sv: Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
Försökte betala en grej med Visakort. Det sket sig när jag skulle ange ett
slutlig nått(Cvv eller vad det stod.) i en särskild textbox.
Fråga: är inte det de sista 4 sifrrona på kortet. ?Sv:Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
>slutlig nått(Cvv eller vad det stod.) i en särskild textbox.
>Fråga: är inte det de sista 4 sifrrona på kortet. ?
Svempa: http://secure.hostonlime.com/cairnsdirect/images/ccv.jpgSv: Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
Kort om CCV2: Om någon har stulit ex kreditkortskoder så har man oftast inte kortet i handen. I och med att man även anger denna kod så är det alltså mindre risk att någon stulit ditt kort. Det här är alltså en ökad säkerhetsgrad för att skydda kortägaren.Sv:Vill du shoppa på pellesoft? Du behöver inte betala..
På mitt VISA kort är det tre siffror på baksidan. Troligare att det har att göra med utgivare och/eller ålder på kortet.