Jag har flera år snackat om att det vore roligt om man kunde anordna en golftävling i sommar för pellesofts medlemmar. Nu är det ju så som alla golfare vet att boka många tider är inte lätt, men jag är beredd att göra ett försök. Jippie, Självklart. Tack för den Micke :) du fick mig att känna mig extra gammal, jag fyller nämligen 32 samma dag :( Om ingenting kommer ivägen så spelar jag gärna. Jag säger som Fylking ÄNTLIGEN!! Jag kan gå med som Caddie, ser annars framför mig hur vi alla skriker "Foooorreeeee" för full hals :-D Nu missade jag detta i nyhetsbrevet - hoppas det uppmärksammas i alla fall och att många hör av sig med sin intresseanmälan här i forumet! Kul idé! Vad roligt jag skall försöka hinna med detta :) så räkna med mig Passar det in i planeringen så är jag garaneterat med !! =D Strålande intiativ Pelle. Vi hoppas på fint väder! Jag har bett Gert åttaga sig den ärofyllda uppgiften som tävlingsledning. Han får tillsammans med mig sätta upp regelverk och förordningar. Roligt. Jag ställer upp!! Givet.. Hej, Hej Pelle, Inga fler som är intresserade?. Jag behöver få en fingervisning om hur många bollar jag skall förhandla fram att få nyttja. Om någon informerar mig om hur golf går till, betalar mina resekostnader samt ger mig en vettig timlön så ordnar jag highscorelista på en 10", svartvit, mini-tv som filmas med webcam och streamas via modem till golfarrangemanget i nästan realtid, dessutom kan min syster kommentera allting och använda fackspråk ifrån hästsporten! Om jag inte räknade fel är det 12 personer just nu. Jag låter detta ligga ute en vecka eller två till - sen är det dags att börja ragga tider. 12 eller 16 är tydligen frågan. Skall för övrigt informera på nästa nyhetsbrev också - så får vi se om det är fler. >Oskar, du har så ofta tråkigt va? Snart dags att öppna ett kladdforum bara för dig ;-) Tjabba Pelleplutt! Pelle, ash är det ingen som har en stor tomt man kan gräva lite och skapa en egen golfbana Jag har fått ett preliminärt ok, men dom är lite tveksamma eftersom det är helgtider. Jag ligger på och återkommer så fort jag fått klartecken. Hej, 10,6 står det på mitt kort.. låter kul! Hmm jag vet inte vad jag har i hcp när jag spelar minigolf men ofta förlorar jag :)"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
På http://www.forsgolf.se/ som är min klubb får ALLA spela, dvs även de utan grönt kort. Det går bussar från stan direkt ut dit, så kommunalt via pendeltåg från Haninge Centrum går faktiskt riktigt bra.
Det jag nu skulle vilja veta är hur många det är som kan tänkas vara intresserad av en strapats som denna? Preliminära förutsättningar:
<info>
Datum: Exempelvis lördag 9 juli
Antal hål: 18 (2 rundor)
Pris: 300 kr, sen kanske nåt för att dela på mat, dryck.
<b>Övernattning:</b>
Det finns i anslutning en gård som är motell som går att använda. Information om detta finns på deras hemsida. Det går även att rida, bada på årsta havsbad eller bara vara caddy också- alla får givetvis vara med som är intresserade att träffas och mingla under trevliga former.
<b>Slutfinal</b>
De 12 (om så många anmäler sig och har officiellt hcp) som får bästa resultat går vidare till "le-grande-final". Den spelas på annan bana, exempevis haninge, öster haninge eller haninge strand. Vinnaren där drar hem hela segern och då är inte på kul längre, då är det rent och skärt allvar ;-)
</info>
Tanken är att om vi får ihop kanske ett 20-30 tal personer kan det bli något som vi kommer göra flera gånger och då måste vi ha ett vandringspris också. Givetvis nåt riktigt dumt och datorrelaterat - en manual som vi tar och graverar kanske :-D. Utöver det måste vi ha några priser men det fixar jag.
Som sagt, skriv ett inlägg och säg om du är intresserad eller inte. Anmälan är inte bindande men är du tveksam, skriv inte. Jag vill bara ha namn på personer som tycker detta vore jättekul.
Ser fram emot en lång och glädjefull intresseanmälan.
Sv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Den 9:e Juli passar mig till 100%, varför? Jo då fyller jag 15 :-)
Hoppas att det blir ett stort intresse, skulle vara kul att spela mot er andra pellesoftare.
/mSv:Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Om jag bara får "tillbaka" mitt HCP-kort efter 12 års vila så ska jag nog klara av att orka gå några hål jag med, trots min ålder.... :)
MvhSv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Klubborna ska ju användas en gång/år, så varför inte med er andra pellesoftare :)
FredrikSv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Räkna med mig.
Dags att göra en anmälnings lista ev via mail. Så du kan hålla reda på alla alnmälningar. Deras Hcp och dyligt.
Hur har du tänkt dig denna tävling, jag menar det finns ju så många pellesoftare med olika hcp. Blir det en klass eller A,B o C klass?
Om man ska spela i en o samma klass, kan det bli tufft att häng med alla dessa (ursäkta uttrycket) "hög handicapare som är på väg ner".
Dom sopar ju rent på alla tävlingar där det är en gemensam klass. Det är snarare en regel och inte ett undantag som dom presterar vinnar scorer mellan 60 - 65 netto. Och det har ju en singel hcp aldrig gjort....
Återkom gärna om du har någr frågor ang tävlingformer.
Gert Lindholm
fd tävlingskomitten Grönlund GK
Sv:Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Det vore kul om det blev något av med den här tävlingen och att folk dyker upp även om de inte spelar golf. Om jag inte går caddie så kan jag tänka mig att dra iväg på en ridtur om några har lust.
//Anna-KarinSv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Tyvärr kan jag nog inte närvara själv i år, men idén är ju ändå bra.Sv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Sv:Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Fooore!!!
/ConnySv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Kan jag vara ledig kommer jag och hakar gärna på ridturen. Var är närmast tro?
Baskjirhästarna på http://www.hammarbygard.com/ är jättemysiga som turhästar.
Det är inte så långt från golfbanan heller.
/AnnSv: Årets evenemang - "Pellesoft Open"
jag tycker att det skulle vara SKIT kul!!
/Tommy LindblomSv:Årets evenemang - "Pellesoft Open"
Herr Wiberg finns på plats efter alldeles för många år utan klubbor i handen ;-)Sv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
alla typer av golfarrangemang är av intresse. Tyvärr har jag ett ganska strikt familjeliv så det är inte alltid möjligt att bara åka och spela, men med lite planering så. Jag riskerar att falla för ålderstrecket (50+) men eftersom Ni inte har några definitiva regler ännu så är jag fortfarande med i debatten.
Mycket trevligt initiativ, datorer, webtjänster och digitala resultat, ja allt kan avhandlas på golfbanan.
svinga lugnt
Roger i LinköpingSv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Kul !
Om du behöver hjälp med att administrera turneringen så kan jag tänka mig att hjälpa till.
För övrigt så är jag med!
Mvh
Sven-Eric Sv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Sv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
*hade tråkigt*
Ok, jag gillar inte golf, är tråkigt att titta på. Möjligt att det är roligt att spela, mitt väldigt pyttelilla försök kanske inte är så rättvist :)
/Oskar "föredrar-innebandy-utan-en-massa-konstiga-regler" Johansson
:PSv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Oskar, du har så ofta tråkigt va? Snart dags att öppna ett kladdforum bara för dig ;-)Sv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Tack, det värmer :)
Jag å SvenPon kan ha ett ;)Sv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Självklart henkar jag på!
MVH
NicolasSv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Snart dags, hur går det? Såg att du frågade på golf-klubbens forum, har du fått klar tecken från dem?
/mSv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Eller vi tar en skog och spela i, snacka om att det kan bli problem att göra en Hole-in-one *asgarv*Sv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Jag skulle också vilja veta hur många som har officiellt hcp för att veta om jag kan välja alternativa banor.Sv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Jag kommer väldigt snart få en officiell handikapp, +36 eller vad det nu hette.
Ska ut och spela med en kompis nästa vecka, första rundan i år blir det.
/mSv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Välj gärna en bana utan out-pinnar och utan närliggande bebyggelse. Min slice är livsfarlig ;)Sv: "Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang
Jag har 5.3 i hcp och min hemmabana är Sigtunabygdens GK.
Kan bli en riktig höjdare att få TRÄFFA :-) likasinnade
golf- datanördar under lättsamma förhållanden.
tjosan från GottfridSv:"Pellesoft Open" - Årets golf-evenemang