I denna länk ses statistiken sammanslagen för Januari och februari 2005 Det finns ingen statistik över hur mycket av de där 90GB som är agenten? <b>Ännu roligare är att sajten går som en spinnande katt och har faktiskt inte gått ner en enda gång sedan jag byggde applikationen i .net och levererade den första versionen i slutet av 2003.</b> Nej, buggar är det inte speciellt ofta. Det handlar mer om att "göra färdigt" och bygga nya rutiner som oftast. Sen att jag behöver lägga ut den beror på artighet. Tidigare ändrade jag "on the fly", nu gör jag det i form av releaser istället och ibland på "prime-time" men det i sin tur beror på att jag inte har hela dygnet på mig samt ett resultat av att jag är modem-surfare nu för tiden, allt tar 10 gånger längre tid. <b>Det finns ingen statistik över hur mycket av de där 90GB som är agenten?</b> Det enda jag vet är att det är 31% av alla hits, men eftersom filen är 300 bytes stor så vet jag inte vad den drar egentligen. Oavsett vad så är det ju faktiskt förändrat nu så statistiken kommer säkert förändras också. 31% * 26,836,428 hits * 300b borde väl bli i runda slängar 2.5 GB... Nu kollade jag på agentsidan, den är 691b stor. Det borde blir ca 5.7 GB data då... <b>>Varför är det intressant?</b> <b>Varför är det intressant?</b> Varför inte ha en omröstning ang. Agenten? Om det är många som stör sig på den så kan det väl vara intressant och se hur många det är som gillar den. Nej det har inte funnits. Jag är övertygad att om inte klienten har strul så den laddar varje sekund så tjänar alla på detta. Det som händer är att man exempelvis ser aktivitet, såsom inlägg där man snabbt kan hjälpa någon att svara, eller om en viss person går till chatten - då hänger man med osv, osv. <b>annars får man aldrig någon rättvis bild på vad majoriteten tycker.</b>Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Länk http://www.pellesoft.se/documents/pageblank.aspx?id=200402
Som ni ser är det ofattbara 90gb som skickats ut under 2 månaders surfande. Detta är ett tecken på att ni läser mycket och länge, det är roligt. Ännu roligare är att sajten går som en spinnande katt och har faktiskt inte gått ner en enda gång sedan jag byggde applikationen i .net och levererade den första versionen i slutet av 2003.Sv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Sv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Det är väl en sanning med modifikation? Man får se ett "uppdateringsmeddelande" varje gång du uppdaterar koden, vilket jag inte har för mig att man behövde se när du enbart körde ASP. Så vi användare störs väl ungefär lika ofta nu som då, oavsett om stoppet är planerat eller beror på en bugg (för jag har då inte nått minne av att Pellesoft gick ner så väldigt ofta förut heller?).
ThomasSv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Sv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
;-)
Det skulle faktiskt vara kul att veta...Sv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Varför är det intressant?Sv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
/JohanSv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
/JohanSv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Inte för att på något sätt vara elak, men de flesta verkar ju klara sig bra utan agenten, och ganska många verkar ju tycka den är mer jobbig än har nytta. 90 GB är ju ganska rejält, och man kan gissa att det kostar en del. Då är det intressant att veta hur mycket man hade kunnat spara in om man hade skippat agenten.
Naturligtvis finns det mycket annat som drar också - "365 ordspråk"-tråden är nog till exempel ganska krävande.Sv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Nicklas Jansson har sammanfattat det ganska bra. Jag vill ha slippa sidor som håller på och laddar hela tiden, för om det nu är så att den skickar ut data så innebär det ju att vi måste ta emot den. Just nu är Pellsoft en sida man går in på och stänger när man är klar, andra forum kan jag gå in på och låta vara öppna några timmar för de håller inte på att ladda information och slänga upp dialoger som jag inte är intresserad av.
Jag förstår att agenten är en bra funktion och att många har glädje av den, men för min egn del vill jag bara att den skall avlida, dö, omkomma... ;-) Speciellt irriterande är om man är inne på ett inlägg och agenten poppar upp och säger "Nytt inlägg, någon chattar", sedan går man ut i forumet och då dyker samma dialogruta upp igen med samma meddelande.Sv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Är det då många som inte gillar den är det väl bara att ta bort den...
Man ska ju inte ha saker som ingen vill ha bara för att det är lite "fräckt", tekniskt sätt.
Är det däremot så att många faktiskt gillar den och har nytta av den är det väl bara att köra på.
Eller det kanske redan funntis en sån omröstning som jag missat?
/JockeSv:Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Nu erbjuds alternativet i alla fall att stänga av den om man är bonusmedlem. Eftersom jag inte själv vet vad merparten tycker, är detta en test. Stänger många av är den inte bra, bryr sig inte de flesta så tolkar jag det att dom är nöjda med agenten.
Den är nu uppsatt till 30 sekunders intervall mot tidigare 20 och de som har problem med agenten har antingen annat program som stör ut eller paj på något. Hade alla haft problem hade det varit ramaskri men så är inte fallet.
Självklart kan vi göra en omröstning på detta. Synd bara att när man ställer allmäna frågor i forumet så verkar aktiviteten vara väldigt låg. Hoppas fler "tycker till" när jag ställer öppna frågor, annars får man aldrig någon rättvis bild på vad majoriteten tycker.Sv: Månadsstatistik Jan/Feb nu sammanställd
Jag vill bara poängtera att jag vet att jag inte är majoriteten, att jag tycker Pellesoft är en bra sida, att jag uppskattar det jobb Pelle lägger ner på siten, att det säkert finns massor av besökare som tycker att agenten är tokbra. Men min åsikt om agenten står fast, och det är trots allt endast det, min åsikt. Jag vet att Pelle inte kan glädja alla och att den är en bra funktion att ha (men en jag personligen helst är utan ;-) ).