Nu går det att filtrera ännu bättre. Nu kan du till och med välja att du bara vill se inlägg som är olästa vilket gör att mängden information för hjärnan blir lättare. Rutinen som på prov presenterats för alla erbjuds nu endast bonusmedlemmar. > <b>Om du stänger av agenten kommer den automatiska laddningen stängas av.</b> Glädjande att du tycker detta var bra. Dock behövs agenten mellan sidorna för just imail, eller andra påminnelser. Nu försöker jag fokusera på att ta bort irritationsmomentet "omladdning". En idé: titta lite på xmlhttp. Vet att det finns någon som skrev en kodsnutt i javascript som fungerar för både ie, firefox å lite annat. Kan säkert leta reda på den om det är intressant. Tror inte jag kan posta mycket mindre kod än nu, <b>Däremot är jag lite förundrad över en sak. Om man inte är en bonusmedlem så får man den "fulla" agenten, alltså att den uppdateras när en förändring sker. Om man är bonusmedlem så får man möjlighet att välja den enklare versionen. Det borde vara tvärt om.</b> Det finns en anledning, och jag förstår att du reagerar på detta. Det skulle jag också göra. Det här är en test, är den dålig kommer fler bli bonusmedlemmar, är den bra- kommer inte antalet öka.Nya rutiner för bonusmedlemmar
Jag har även tagit bort så inte agenten meddelar om man loggat ut från sajten.
I samma veva har jag rensat bort ca 800.000 transaktioner i två tabeller som håller reda på just om inläggen är lästa eller inte. Detta bör i någon mån även påverka prestandan positivt.
Mycket nöjeSv: Nya rutiner för bonusmedlemmar
En ännu färskare funktion som flera av er önskat tidigare!
Ytterligare ny funktion är att du som bonusmedlem kan välja att stänga av eller aktivera agenten själv. Du gör det via framsidans flik "agenten". Om du stänger av agenten kommer den automatiska laddningen stängas av. I stället kommer agenten presentera eventuella meddelanden när du surfar mellan olika sidor i stället.Sv:Nya rutiner för bonusmedlemmar
Äntligen, tack! Däremot saknar jag fortfarande möjligheten att stänga av Agenten helt.
Däremot är jag lite förundrad över en sak. Om man <b>inte</b> är en bonusmedlem så får man den "fulla" agenten, alltså att den uppdateras när en förändring sker. Om man <b>är</b> bonusmedlem så får man möjlighet att välja den enklare versionen. Det borde vara tvärt om.
För de som inte är bonusmedlemmar så borde Agenten inte finnas överhuvudtaget alternativt bara den versionen som ändras vid sidbytning.
För de som är bonusmedlemmar så borde man få valet med en inställingsbar Agent. Avstängd, bara vid sidändringar eller full funktionalitet.
Det känns ganska fånigt att man ska betala pengar för att få en mindre variant.
Om nu Agenten är så bra och uppskattad som den utmålas som så borde du ju få massor av nya bonusmedlemmar om du bara erbjuder Agenten för dem.Sv: Nya rutiner för bonusmedlemmar
Detta är en test och är för utvärdering. Om resultatet blir annorlunda kommer jag således att ändra för vanliga medlemmar också.Sv:Nya rutiner för bonusmedlemmar
Fördelen med det där är ju att datan som skickas blir mindre eftersom att inget annat än just det som måste föras över blir överförtSv: Nya rutiner för bonusmedlemmar
Det enda den gör är alltså att ladda om sidan vilket är codebehind-kod. Skulle agenten visas så det enda den gör att att kalla på en javascriptfunktion, den är ju redan nerladdad på klienten. Den rutinen i sin tur visar ett dolt lager, that's all. Så det blir inte många bytes.
xmlhttp ser jag inte som någon direkt variant, för det är ju codebehind som körs, men visa gärna med ett exempel vad du menar.Sv:Nya rutiner för bonusmedlemmar
Håller med precis!
Går man in på agenten nu(som icke bonumedlem) har man inte möjlighet att slå av den.
Detta tolkar jag så här:
Agenten är något dåligt och ett störande moment på PelleSoft. Enda chansen att du ska blir av med eländet är att betala.
Jag antar att den lanserades för att den är bra och tillför något, då borde det väl vara precis tvärtom att vill man ha agenten får man betala.
Jag har egentligen ingen åsikt om själva agenten, tänker inte så mycket på den och den fyller säkert sin funktion. Det är bara själva upplägget jag tycker är lite konstigt...
/JockeSv: Nya rutiner för bonusmedlemmar