<ul> <b>När man postar ett nytt inlägg i forumet finns numera bara en enda droplista</b> <b>När man postar ett nytt inlägg i forumet finns numera bara en enda droplista. Denna visar först ett gruppnamn och sedan själva forumets namn.</b> <b>När man postar ett nytt inlägg i forumet finns numera bara en enda droplista. Denna visar först ett gruppnamn och sedan själva forumets namn.</b> Jag inväntar nån som kan testa det i alla 4 läsare, i så fall kan jag använda det. Per hade bara IE och firefox, behöver även hjälp att någon testar i NS och mozilla, samt lite äldre versioner. Enligt praxis skall en webbläsare som inte känner igen vissa märken i HTML-kod bara ignorera dessa men tolka informationen som står mellan dem. Detta är orsaken till att <noscript> och <noframes> finns och till att man brukar lägga js- och css-kod inom kommentarsmärken. Så om en webbläsare inte känner igen optgroup så skall ändå de vanliga options visas.Nya funktioner
<li>Dels finns en ny funktion på samlingssidan i forumet där du kan välja "ej besvarade". Detta visar således inlägg som inte fått något svar de 3 senaste dagarna. Detta kan också användas i kombination med "endast olästa" som då presenterar inlägg ingen svarat på och du inte har läst.
<li>När man postar ett nytt inlägg i forumet finns numera bara en enda droplista. Denna visar först ett gruppnamn och sedan själva forumets namn. Detta är en förhoppning om att det skall kännas lättare att såväl hitta rätt forum som få en bättre överblick. Allt är sorterat i bokstavsordning.
</ul>Sv: Nya funktioner
Tackar, åtminstone för mej känns det naturligare och därmed även mera lättanväntSv: Nya funktioner
Det är helt klart en förbättring sen tidigare men jag tror nog att det skulle vara ännu bättre om man hoppade över gruppnamnen. Vill jag tex posta i "visual basic - allmänt" så måste jag fortfarande veta att den ligger under "programmeringsspråk" och inte "vb-sektioner". Nu är listan förvisso inte jättelång men hade enbart forumens namn stått så hade jag direkt vetat att den hade legat under bokstaven v.
ThomasSv: Nya funktioner
Varför inte använda OPTGROUP i stället för att placera gruppnamnet före?Sv: Nya funktioner
Sv:Nya funktioner