Hej! Du kan alltid komma tillbaka till startsidan genom att klicka på pellesoft.se logon men jag håller med att dom borde vara länkar och inte ren text... När du är inne i forumet och läser en tråd så står det uppe i namnlisten på din webbläsare vilket förum du är inne på. Framför ämnet på inlägget... Okej, men det är också utanför det naturliga blickfånget tycker jag allt... ser man på.. det har även jag lyckats missa.. :) (dock syns det inte när man svarar på ett inlägg..) Jodå, det framgår där också. Listboxen pekar på det forum som gäller - dock är den utgråad. Min poäng är väl lite att man inte ska behöva leta efter information på sidan, utan väsentlig information ska finnas direkt i blickfånget... Nej det framgår inte i sökresultatet. Men det är i så fall där det skall ligga. Skall se om jag kan få till de lagrade procedurerna med dom joinarna när man använder fulltext. Skall göra ett försök...Förslag på förbättring
Jag har två saker som jag tänkt på.
1. När man är inne i forumet på nån tråd så är det svårt att hitta vilket forum man står i. Det borde stå till exempel i anslutning till rubriken och inte ute i kanten med så liten text som det är nu. Jag vill direkt kunna se vilket forum jag är i helt enkelt.
2. Överst på sidan står det var man befinner sig ("/ start / forum / skriv inlägg" nu) . Jag tycker det kunde vara länkar istället för vanlig text. På så sätt kan man enkelt komma tillbaks till startsidan till exempel.
Det var allt för denna gång.
Hälsningar
/TomasSv: Förslag på förbättring
Sv: Förslag på förbättring
Sv:Förslag på förbättring
Sv:Förslag på förbättring
Sv: Förslag på förbättring
Som ni märker så finns oerhört mycket fast ni aldrig ens lägger märke till detta. Jag hoppas att ni tar er lite tid och tittar på alla sidorna, eller i alla fall läser igenom texterna en gång i alla fall. Kolla på länkar, klicka lite här och där och ta en tour. Du kanske upptäcker nåt helt nytt som du aldrig sett tidigare.Sv:Förslag på förbättring
Den främsta anledningen till att jag tog upp det med information om vilket forum man är i är att om jag söker på något och sedan går in på en träff så vill jag direkt kunna se vilket forum det rör sig om för att kunna bedöma om det har nåt att göra med det jag vill veta. När jag tänker efter vore det ännu bättre om det stod direkt vid sökträffen (vilket det väl inte gör nu?).
/TomasSv: Förslag på förbättring