Nu har jag ägnat mig med rätt mycket huvudbry här för att försöka få till forumet så det blir ännu bättre än tidigare. Jag hoppas i alla fall att majoriteten tycker detta. På sidan 16 så visas ett exempel på en forumtråd med flera svar. En sak jag inte förstår är varför tex Johans och Åsas rubriker är lika långt inskjutna, båda har ju svarat på huvudinlägget.Nytt! Total omskrivning av rutiner i forumet (+ manual)
Vad är det då som har hänt?
<ul>
<li>När nya forum skapas så kommer automatiskt alla att få se detta forum
<li>I inställningar i forumet är det totalt ändrat. Nu markerar man istället dom forum man INTE vill se i den högraste listan. Detta gör att allas tidigare inställningar är borttagna.
<li>Forumet sorteras nu precis på samma sätt som trädstrukturen ser ut uppe till höger, likaså som visas i inställningar och även lika när man väljer forum i listan vid postning.
<li>Genom att visningen är lika på alla ställen borde detta bli lättare. Men en annan sak som händer är att alla forum inom samma grupp håller ihop, så nu ligger alla ex. net-forum under varandra i grupp, likaså för databaser osv.
<li>Man kan nu ställa in så när man postar kommer man direkt till den tråd man skrev i eller precis postat. Detta görs via inställningar i forumet.
</ul>
Eftersom förändringarna är stora och det kan vara svårt att få förståelse bifogar jag delar av just anvisningarna för forumet. Ni kan läsa den här och hoppas därmed att fler skall få bättre förståelse för just alla funktioner som finns att tillgå: www.pellesoft.se/pellesoft_dokumentation.pdfSv: Nytt! Total omskrivning av rutiner i forumet (+ manual)
Varför är det så?
Thomas