Ta inte illa upp men den lösningen du nu har är helt sannslöst. Sven, Jag har ändrat, huvudgrupperna visas nu i orange och därmed kortas de övriga namnen. Vi får se om det är bättre nu än tidigare. Hej pelle! Pelle, tycker att rubriceringen är super bra.. men som håkan säger större o fetare storlek Ursäkta mig, men vilket jä**a gnäll.. Snacka om hårklyverier, allt framgår ju glasklart i forumet som det Det är ingen fara för min del, så mig behöver du inte skydda. Så har det varit i 6 år, jag är i princip immun vid det här laget. Är det konstruktiv kritik ändrar jag, är det inte - ja då läggs det i cylinderarkivet. Jaaa, för min del är det självklart att Pelle gör som han själv finner bäst (se Pelles inlägg ovan). Ser att huvudgrupperna har fått lite större teckenstorlek. Ja Nu är det nästan godkänt. Fast jag gillar inte färgen och det skall vara "Bold" Det där är svårt Sven. Eftersom det är så stor skara människor och att visa inlägg på framsidan som är 3 månader gamla känns fel. Jag tror ialla fall i skrivande stund att man helt enkelt får titta in i det rum man avser, i ditt fall delphi - där ligger alla inlägg. mmm.... förstår din invändning.Fullständigt sannslöst !
Du verkar vara fixerad av rubriker !
Hur fae... hittade jag hit att skriva på rätt ställe ?
Du skrämmer bort folk på samma sätt som i DOS tiden .!
Det gäller att hitta rätt i dom olika facken.
Detta är ju bara "to much" om du vänder dig till unga entuiasma ungdomar.
Korta ner rubrikerna . Gör det enkelt att navigera !
Jag fixar det men ! Det är ju bara för mycket. Studerar du aldrig andras sidor ?
Kolla denna: exemplarisk
http://www.geekjoan.com/forum/
Exemel din Chatt.
Är det nånsin nån som skrivit nått i dom andra rubrikerna än den som Vi löser melodikrysset i ?Sv: Fullständigt sannslöst !
Ang. Chatten så händer det att vi chattar i Programmering så det används.
Jag tycker pelles forum är ruskigt bra och enkelt och inte alls för avancerat.
/mSv:Fullständigt sannslöst !
Jag är givetvis mån och tillika lyhörd om forumet, det är lite av hjärtat på pellesoft så jag försöker göra så att så många som möjligt tycker det är bra, dock går inte att få 100% nöjda men jag ger inte upp.Sv: Fullständigt sannslöst !
Huvudgrupperna borde ha större (fetare??) teckenstorlek, nu smälter de in i den andra textmassan.
Det bli lättare för ögat att se när något nytt börjar.
Om huvudgruppen är ".net", behöver du då ha med det sedan i undergruppens rubrik (kaka på kaka)?
Blir det inte underförstått via huvudgruppen?
//HåkanSv:Fullständigt sannslöst !
;) HectorSv: Fullständigt sannslöst !
är nu och som det var innan. Och fattar man inte det så kanske man eventuellt skulle fundera på att
övergå till att odla krasse på heltid istället.Sv:Fullständigt sannslöst !
Sv: Fullständigt sannslöst !
Lika självklart är det att få komma med synpunkter (som Pelle väljer att göra som han vill med).
Synpunkterna KAN ju vara en förbättring (eller bara gnäll)..... :-)
//HåkanSv: Fullständigt sannslöst !
Ser bra ut (tycker jag), nu "sticker" de ut lite grand.
//HåkanSv:Fullständigt sannslöst !
Man blir kär i ett Forum som är lättnavigerat.Det finns åt helvete för många rubriker.
Du skulle ha hjälp att föra statestik på dom Rubriker som är mest tilltalade.
Dom skall "highlightas" och ligga mest synliga.
Och Och Och ! en rubrik som inte fått ett inlägg på länge så skall det sista alltid ligga kvar !
Som mina käpphästar Elektronik och Delphi . Där skrivs det mycket kloka saker.
Men kommer man in och börjar kolla så hittar man inga inlägg.
Det senaste skall vara synligt ett år.
With love SvenPonSv: Fullständigt sannslöst !
Du kan välja om du vill på framsidan ha 1-7 dagars senaste inlägg. Väljer man 7 blir det väldigt många inlägg och jag har bergränsat det till att aldrig visa mer än 200 st. Jag tror därmed spontant att det blir ännu fler och mer svårläst om man visar de senast postade inläggen, oavsett datum.
Statistik finns, det ser man via inställningar ovan. Där listas antalet trådar så visst, det går definitivt att städa ur forum som inte är gångbara.Sv:Fullständigt sannslöst !
Som det är nu har Vb nybörjare försvunnit och ny nybörjare kommer inte att hitta det.