Här sitter man och hade skrivit ett långt inlägg när man plötsligt - utan förvarning - blir kastad till en sida som säger att pellesoft är tillfälligt avstängd. Varför i hela friden behöver jag veta det medan jag sitter och skriver? Varför skall agenten riva undan det jag har skapat och tvinga mig att skriva om hela texten? Skall man behöva säkerhetskopiera texten hela tiden medan man skriver? Jag tror det; någonting måste ju laddas från servern och så vitt jag vet så finns det ingenting som regelbundet laddar från servern längre Jag hade kunnat undvika det, men istället för att slita ner sajten så meddelar jag alla som är inne att den kommer tas ner. Det är ju inte så ofta som jag gör detta och oftast väntar jag in ändringar till ganska sent på kvällen också. Så det är bättre att öppnade trådar som man håller på att läsa eller har för avsikt att läsa, samt inlägg som man håller på att svara på, plötsligt ersätts av ett och samma meddelande utan möjlighet att backa tillbaka så att man i stället tvingas stänga sina fönster/flikar och försöka komma på vilka det var? Ja du, det är inte lätt att göra alla glada. Antingen så blåser jag bara tjänsten eller så berättar jag att jag kommer blåsa den - så frågan är: vad skall man göra ut användarsynpunkt? Berätta på samma sida; släng upp ett stort lager som man kan klicka bort, eller berätta inte alls. Att hoppa iväg från sidan är nog det värsta man kan göra känns det som :/ <b>Antingen så blåser jag bara tjänsten eller så berättar jag att jag kommer blåsa den</b>Förbannade agent!
Sv:Förbannade agent!
Sv: Förbannade agent!
Sv: Förbannade agent!
Det är inget fel att berätta att du kommer blåsa den, men måste ske så drastiskt?
Om du är ute och kör bil på motorvägen och det en bit fram pågår ett vägarbete, på vilket sätt föredrar du att få reda på detta?
1) Ingen information, plötsligt kör du på grusväg i 110,
2) Koner med skyltar som berättar om arbetet,
3) Plötsligt, mitt över vägen, där du minst anar det, står en betongvägg med en informationsskylt.
Hoppas att du förstår vilket alternativ som skall symbolisera din nuvarande lösning.