Är väldigt glad att det finns ett sådant men har bara en liten fråga :) Jag har nu kollat upp detta och ansvarar själv för vad som gäller med antalet licenser. Om någon behöver ytterligare licenser får ni höra av er till mig så delar jag ut fler om det är befogat. Vad anses befogat? Befogat menas givetvis med att alla har olika förutsättningar vilket i sin tur medför att det inte finns någon "mall" för vad som gäller, det är från fall till fall. Men rimligt är väl kanske 1 server och 1 eller 2 xp. Jobbigt, för min del är hårdvara väldigt dyrt :/ Burkarna jag har klarar inte riktigt av att göra så mycket samtidigt :/Studentprogrammen som finns från MS via Pellesoft
Enligt licensen så är det en licens per dator så man kan inte ladda ner WinXP Pro med SP2 och installera det på en dator och sedan en dator till.
MEN
på MS hemsida så finns det ju WinXP Pro SP1a att ladda ner och den har ett helt annat licens nyckel.
Min fråga är det är det ok att ladda ner den och installera den på sin bärbara dator och sen installera SP2 :)Sv: Studentprogrammen som finns från MS via Pellesoft
Sv:Studentprogrammen som finns från MS via Pellesoft
Är det befogat att ha två win2k3 enterprise servrar? Och flera winxp?Sv: Studentprogrammen som finns från MS via Pellesoft
Sv:Studentprogrammen som finns från MS via Pellesoft