Hej Allesammans, Jag kommer gärna, fast då blir det inte lätt att vara med på någon final, kan inte flänga 100 mil fram och tillbaka till Stockholm stup i kvarten... hej, jag försökte överföra pengar men........ Lars, va fan är ett clearing nummer??? Ett clearing-nummer är bankens "kontonummer" till Riksbanken. ja, det stämmer! Clearingnummer har funnits i mer än 10 år, de enda som inte använder det (såvitt jag vet) är Nordeas personkonto som har personnummer som kontonummer. Men det måste ju finnas anvisningar för hur man matar in clearingnummer på Nordeas internetbank, annars faller hela mitt förtroende för den banken.. Lars, det är mycke nu...... (suck!) Låter konstigt... Men nu vet jag iallafall att jag aldrig ska ha nordea som bank. Det var ju faktiskt riktigt lustigt. Du får helt enkelt betala på plats i så fall. Men ring banken och fråga, det verkar ju helmysko. Det är ytterligare två som kommer och betalar på plats, så som det ser ut nu så blir vi en 4-boll. Tråkigt att inte fler är intresserade, men nu har jag gjort ett försök i alla fall. "Tyvärr" så flyttar jag den här helgen.. Hej, Hej Mikael, ja verkligen kul att du kunde komma med!Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Nu är det spikat och bokat. Det har varit lite strul med att få loss tider på en pay&play-bana för 3st 4-bollar och 18 hål, detta är för närvarande en 9-håls bana.
Men nu äntligen kan jag bjuda in er till följande event:
Tider: 9 Juli, starttider:
Första 9: 10.30, 10.40, 10.50
Andra 9: 13.00, 13.10, 13.20
<info>
Betalt och därmed anmälda:
2005-06-09 Pelle Johansson, hcp 15
2005-06-20 Nicolas Lindemark, hcp 11
</info>
Vi träffas senast 9.45 och går igenom regler, snackar lite skit och står på rangen och bangar oss varma med lite bollar först. Jag kommer vara där från 9 och kunna ta emot er.
Pris: 400 kr, och i detta ingår att vi får låna en liten, liten konfenenslokal vad vi nu skall ha den till, man får även låna klubbor om man vill och inte har. Skall jag dema pellesoft-koden kanske?
Jag har satt tiden lite senare och det med anledning till om några kommer att åka till Fors på morgonen från exempelvis uppsala eller liknande, så det inte blir så fruktansvärt tidigt.
Rörande pengarna föreslår jag att ni betalar in dessa redan nu och därmed bokar in er och garanterar en plats i tävlingen.
<info>
Betala in 400 kr + ange ert userid/namn till mitt personkonto: FSB: 8327-9 14850655-3 som då är en anmälningsavgift. Jag tar inte ut någon summa för mat eller prispengar utan jag tar på mig att försöka fixa ett pris till vinnaren, sen får var och en köpa mackor, frukt och dricka i shoppen. Någon "varm mat" eller alkohol finns tyvärr inte att tillgå på denna facilitet.
</info>
Se www.forsgolf.se hur man åker dit, det går bussar ända ut till golfbanan, lite osäker på varifrån.
Varefter inbetalningarna kommer, sätter jag upp en lista här med vilka som deltar. Från den 1/7 och inte det är fullbokat får alltså även de som inte anmält intresse anmäla sig för att fylla upp.
Jag har inte bokat någon finaldag utan ser detta som en separat tävling. Om intresse finns att vi spelar på en officiell bana så skall jag försöka göra en liknande bokning på Haninge Strand eller Haninge lite senare, troligen sista helgen i Juli.
När det gäller er som vill följa med och inte spela är ni alla hjärtligt välkomna. Hör i så fall av er om ni är intresserade av ridning eller något, för då kan jag be dom boka in detta samtidigt som vi andra spelar.
Har ni frågor eller liknande (dra ett imail så svarar jag i denna tråd för att hålla den ren).
Väl mött och "happy swinging"!Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
ska det verkligen vara ett mellanslag samt två bindesträck???
8327-9 14850655-3 ????
när är du född egentligen?
Hälsningar GottfridSv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Det första är ett clearingnummer och det andra är ett kontonummer.Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
jag ska betala in på ett person konto är inte det typ personnummret??
goddamn.. I'm getting old..
så jag behöver både clearing, konto och user ID .... ??Sv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Fan va grymt att man inte ska få spela golf bara för att
nordea inte har ett inputfält för clearing numret...... :-(
jag betalar mina räkningar varje månad bank och postgiro, beställer saker på internet mm.
och jag har då aldrig behövt ange nåt clearing nummer!!!!
Är detta med clearing nummer nåt som införts globalt nu i veckan? ;-)
Seriöst, så vill jag gärna spela golf men ser gärna att nån annan löser detta
problem åt mig då jag proggar på en ny App. för tillfället....
.................................... clearingnummer (mutter)Sv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Sv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Det går att betala in på ett bankkonto med clearingnummer om du är kund hos Nordea. Om de inte har intruktioner online så kontakta din bank och be om hjälp. Har själv ett par kompisar som har Nordea och de har aldrig haft problem att sätta in pengar på t.ex ett FSB konto.Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
efter att kollat in nordeas hjälpmenyer:
"Om clearingnumret börjar på 8 anger du det femsiffriga clearingnumret och därefter kontonummer,
totalt 15 siffror. Ange inga streck (-) eller punkter (.) i clearingnummer eller i kontonummer. Om
kontonumret har färre siffror fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret."
efter diverse stränghantering så matade jag in följande i textrutan
832790148506553 detta resulterade dock i ett meddelande: ogiltigt kontonummer!!!!
man blir galen! är nummret korrekt?Sv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Testa att ta bort 0:an före 14, dvs: 83279148506553 och se om det fungerar under tiden du sitter i support :-)Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
En 4-boll är fler än noll :-)
Ses på banan i morron, glöm inte solkrämen ;-)Sv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Hade verkligen sett fram emot att visa vem som bestämmer på golfbanan ;-)
Men jag hoppas att det blir fler tillfällen.Sv: Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Kul var det, måste göras om! Hoppas det kommer fler nästa gång.
/mSv:Nu kör vi: Pellesoft Open, 9/7 10.30
Totalt blev vi alltså bara fyra stycken så uppslutningen var väl kanske inte det bästa precis. Men vi som träffades hade i alla fall riktigt trevligt. Vi hade som alla säkert förstår kalasväder, vi hade fina greener, lugnt och skönt tempo på banan, långa och raka slag samt massor av dricka.
Placeringarna blev pelle +4, Mikael, +6, Nicolas +8, Sven-Eric +9 (Mikael och Sver-Eric, är 36+ handikappare så de spelade från 150-meters tee, medan jag och nicolas spelade från röd.
Ha det i sommarvärmen...