Hej Nyhetsbrev #13 - Augusti 2005
För alla er nya på pellesoft hälsar jag varmt välkommen. Vi är inte mindre än 16.900 nu och det ökar som vanligt hela tiden, jättekul. Sommaren har rullat på och det har inte hänt så mycket, forumet går av sig själv och stor eloge till alla som såväl frågar som svarar O-uttröttat, ni är alla underbara. Jag kommer i detta brev mest berätta lite om mig och vad jag sysslat med den sista tiden. När ruljansen på artiklar och annat kul kommer in så skriver jag lite mer om det.
<b>Pellesoft blir nu även en konsultfirma</b>
Den första augusti tog jag steget att säga upp mig från Humandata. Jag har under många år velat prova vara egen och hoppas att det skall fungera. Dock gäller det nu att de kontakter man samlat på sig under alla år är intresserade eller kan rekommendera andra uppdrag - så du som behöver hjälp, hör gärna av er till mig.
Min stora dröm är att om kanske 5-10 år bli ett företag med 20-30 anställda, om det nånsin blir så får vi se. Men drömmar skall man ha, visst!?
Jag kommer vara ledig ytterligare en vecka tills efter skolstarten och sen sätter jag igång och letar uppdrag vilket skall bli väldigt spännande. Återigen, har ni känningar så hör gärna av er.
Rörande utbildningar som jag hållit via Informator fram tills Augusti tror jag kommer fortsätta. Dock vet jag inte med säkerhet hur det blir där, men det får jag återkomma till er med.
Ps. Jag har också bytt telefonnummer - vilket ni alltid kan finna på "om pellesoft" längst ner. Det nya är 0730-88 22 24 och ändras från idag.
<b>Telefonväxellösningen Microsoft Exchange/ Ericsson MD110</b>
Nu har andra kunden (Naturvårdsverket) med stor glädje kört in och godkänt leveransen som fått namnet Davinci. Flera företag, inte minst större leverantörer av växlar har hört av sig vilket är väldigt glädjande. Har ni en Ericsson MD110, hör gärna av er till mig för en demonstration eller genomgång av vad systemet gör.
Motsvarande produkt finns inte idag på marknaden, och inte heller med en prislapp som ligger under 100.000 garanterat!.
<b>Söker designer</b>
Jag letade designer i våras. Det har spårat ut totalt och killen kom aldrig till skott som skulle hjälpa till. Jag har 15.000 kr att tillgå för att få hjälp med en ny design i antingen html och/eller flash för att få klart www.much.se . Ex, www.much.se/kvv
Hör av er om ni har någon som kan vara intresserad. Det skall vara någon som jobbar professionellt med design och marknadsföring. Men det måste vara någon ansvarsfull och kan leverera på avsatt tid. Målet är ett långsiktigt samarbete!
<b>Sponsra gärna med bonusmedlemskap!</b>
Om ni har problem att köpa bonusmedlemskap via pellesoft - använd istället https://www.pellesoft.se så tror jag det går bättre. Det verkar som endast de som kör autoinloggning som det fungerar smärtfritt för.
Ps. Det är extra viktigt med stöd nu eftersom jag inte längre har någon fast anställning och dessa driftskostnader blir således väldigt påtagliga i min plånbok nu. Så sponsra gärna pellesoft.
Har du inte råd eller tycker 200 är för dyrt för ett år, betala då 100 kr. För det är mycket mer än 0 kr. Vi kan väl säga att det är en sommarkampanj som pågår till slutet av september. Så snälla, en stilla vädjan - det är inte många som betalar idag, ca 1000 kr/månad kommer in och det är lite för lågt tyvärr. 3-4000 hade varit optimalt för då täcks alla kostnader med 2 servrar, certifikat, betaltjänster och allt vad som finns.
<b>Pellesoft Open</b>
Fyra personer kom till golftävlingen. Vi hade en kanondag men saknade några som hade anmält intresse - hoppas att fler kommer bli intresserade nästa gång jag kör denna. Ev har jag funderat på nåt "öppet hus" under hösten där folk kan träffas och minglas - vad tror ni, skulle det vara kul?
<b>Saker i pipeline...</b>
Ett rent affiliatesamarbete med www.componentsource.com ses igenom, förhandling om rabatt för bm slutar på 10%. Samarbete med Linsoft Ravenholm har startats vilket jag med fler ser fram emot. Samarbete med www.studentlitteratur.se planeras och kan bli riktigt bra.
Dessa tre har jag bara inte haft tid med ännu, men förhoppningsvis kommer vi igång snart med detta.
<b>Bli bonusmedlem för endast 2 hamburgare per år..</b>
Pellesoft är gratis men kostar desto mer att driva. För 25 öre/dag som bonusmedlem hjälper du till med dess drift och kostnader. För dig som student, arbetslös eller pensionär är priset endast 100 kr för ett år, för övriga 200 kr. Dessa pengar ser till att täcka de fasta utgifterna för servrar, certifikat, tjänster och mycket mer.
Du kan enkelt betala in via postgiro, internetbank eller via kreditkort. Du läser mer här:
http://www.pellesoft.se/area/shop/article.aspx?productid=527
Gör inte som alla andra, visa att du uppskattar mitt arbete med pellesoft!
Pelle Johansson, pellesoft it