Hej, jag har satt upp en ny sektion, blog.pellesoft.se som ni säkert förstår kommer vara en sektion för att kunna blogga. Jag hade tänkt mig att man då skriver blog.pellesoft.se/hjorten eller liknande för att komma till sin blog. Hmm man ska alltså betala 200:- + BM för att kunna blogga? Jag har personligen lite svårt att se att folk skulle göra det, speciellt på en sida där många kan knåpa ihop sitt eget blogg-system. Jag håller med Thomas, att jag inte tror att så väldigt många här inne skulle skriva utan att de flesta är kapabla att göra sin egen blogg och att många här redan har egna servrar eller plats på annan servrar där de hellre vill ha sin blogg. De som inte kan detta tror jag nog hellre vill ha sin blogg på en renodlad portal. Fast nu vet inte jag hur fördelningen är här inne på kunskap... Jag skulle kunna tänka mig att börja blogga :-) <b>200kr förstod jag är ifall man vill ha koden för bloggsidan</b> Är det inte bättre att fixa till nuvarande pellesoft istället för att lägga till nya funktioner? Varför bygga något som redan finns och fungerar ? .Text borde väl funka Pelle ?blog.pellesoft.se
Nu kommer min fråga, är detta ens intressant och skulle ni använda den om en sådan sektion byggs upp. Är några också intresserade av att bygga denna tillsammans med mig - alltså en fristående sql-databas och programvara i asp.net? Koden kommer bara delas mellan gruppen tills den är klar, sedan släpps den öppet för säg 200 kr. Alla inblandade delar lika på dessa intäkter.
Likaså kommer bloggen endast kunna utnyttjas om man är bonusmedlem, men alla får givetvis läsa.
Ja, det var min fråga - kommentarer, synpunkter, sågningar, tips, tankar, funderingar ?Sv: blog.pellesoft.se
Du måste i så fall erbjuda ett stort mervärde med bloggen... exakt vad det kan vara vet jag inte.
ThomasSv: blog.pellesoft.se
För egen del har jag gjort min egen blogg med WP -WordPress som ligger på min egen domän på ett webbhotell. Så jag kommer inte att skriva här...Sv: blog.pellesoft.se
200kr förstod jag är ifall man vill ha koden för bloggsidan, vilket jag troligtvis inte skulle vara så intresserad av. Jag kan däremot tänka mig att det finns många som kan tänka sig att köpa kod för en sådan sida för 200kr
Att blogga som bonusmedlem tycker jag låter som en bra idé. Sv:blog.pellesoft.se
Aha. Läser man om inlägget så var det ju ganska självklart =)
Och då blir det helt annorlunda. Om man nu vill blogga på Pellesoft eller inte är väl en smaksak men vill man det så är BM ett lagomt krav.
Som jag sa tidigare så är det väl många här som klarar av att göra en egen blogg men 200:- för en färdig grund tycker jag låter rimligt.
ThomasSv: blog.pellesoft.se
Sv: blog.pellesoft.se
http://www.gotdotnet.com/workspaces/workspace.aspx?id=e99fccb3-1a8c-42b5-90ee-348f6b77c407
Källkoden finns tillgänglig och är skriven i C#