Hejsan Pelle och alla andra besökare, Hej Emmanuel,Synpunkter på Pellesoft
jag har lite synpunkter som jag skulle vilja vädra.
1. Varför går det inte att byta lösenord i "Min profil"?
Det är rätt irriterande att behöva komma ihåg ett kryptiskt lösenord om man inte är hyperfrekvent besökare här...
1.1 Om jag glömmer av mitt lösenord..
Så möts jag av världens mest kryptiska "glömt lösenord"-funktion.
Avskilj den så att den inte är integrerad i inloggningen - snälla?
2. Pelle, ge mig en vettig liten anledning till varför jag skall bli bonusmedlem här?
Jag tycker inte det du angivit är tillräckligt. Dessutom finns det faktiskt andra sidor som gör det som du gör (i många fall även bättre.. t.ex codeproject.com) som är gratis. Övertyga mig!! Och se isåfall även till att jag kan betala via SMS, Postgiro känns lite väl Miami Vice...
3. VARFÖR bevakas inte de stora kodsidorna för?
De har ju RSS-kanaler som bara väntar på att bli exploaterade!
Nu får jag hålla tummarna och hoppas att du uppfattar detta som konstruktiv kritik..Sv: Synpunkter på Pellesoft
1. Anledningen till det är att under alla år är detta den lösning som gett mig minst huvudvärk - dvs användarna håller själv reda på sitt lösen istället för att byta och glömma bort. En annan anledning är att jag inte skrivit om rutinen och måste fundera igenom hur det skall kunna lösas på ett bra sätt - jag har planer på att göra något åt detta, lovar.
2. Hmm, förstår inte vad du menar riktigt här - men jag tror att det är för otydligt, stämmer det?
3. Allt är gratis på internet, nästan. Klart codeproject är oerhört stora, men dom har ju anställda personer och får in såpass mycket reklam att dom kan leva på det. Jag är 1 person, och kör inte pellesoft i vinstsyfte - utan som en ren service för er.
Förutom den som försöker göra ett bra jobb och leverera en tjänst till en stor mängd utvecklare. Kort svarat kostar de två dedicerade servrarna 7000/månad och med hjälp av bonusmedlemskapet, reklam i nyhetsbrev försöker jag betala detta. Klart det går att fila på saker och ting men jag är nöjd med de tjänster jag betalar för och sajten går exeptionellt snabbt och stabilt. Det är faktiskt för er skull jag håller sajten vid liv. De timmar jag lägger ner (tusentals) bjuder jag på av min fritid och hoppas att ni som har råd hjälper till med den frivilliga årsavgiften som är 100 eller högre om man har anser sig ha råd.
Du kan betala med kreditkort eller via internetbank också som står på framsidan i shoppen.
4. Brist på resurser. Hade någon eller några velat hjälpa till med att rapportera skulle jag gladeligen skriva ett program där man kan mata in sådant och informera andra. Jag jobbar heltid, har familj, hus och ett liv - kan inte lägga hela mitt liv på denna site - så jag behöver hjälp.
Tyvärr när man ber om hjälp förstår inte folk att det tar tid- efter några dagar eller en vecka är det inte intressant längre. Men som sagt, om några eldsjälar finns - hör av er, ingen blir gladare än jag att få draghjälp med intressant information.
Så, hoppas du är nöjd med svaren Emmanuel - annars är det bara att fråga vidare.