Fetstil Fetstil Kursiv Understrykning linje färgläggning tabellverk Punktlista Nummerlista Vänster Centrerat högerställt Utfyllt Länk Bild htmlmode
  • Forum & Blog
    • Forum - översikt
      • .Net
        • asp.net generellt
        • c#
        • vb.net
        • f#
        • silverlight
        • microsoft surface
        • visual studio .net
      • databaser
        • sql-server
        • databaser
        • access
        • mysql
      • mjukvara klient
        • datorer och komponenter
        • nätverk, lan/wan
        • operativsystem
        • programvaror
        • säkerhet, inställningar
        • windows server
        • allmänt
        • crystal reports
        • exchange/outlook
        • microsoft office
      • mjukvara server
        • active directory
        • biztalk
        • exchange
        • linux
        • sharepoint
        • webbservers
        • sql server
      • appar (win/mobil)
      • programspråk
        • c++
        • delphi
        • java
        • quick basic
        • visual basic
      • scripting
        • asp 3.0
        • flash actionscript
        • html css
        • javascript
        • php
        • regular expresssion
        • xml
      • spel och grafik
        • DirectX
        • Spel och grafik
      • ledning
        • Arkitektur
        • Systemutveckling
        • krav och test
        • projektledning
        • ledningsfrågor
      • vb-sektioner
        • activeX
        • windows api
        • elektronik
        • internet
        • komponenter
        • nätverk
        • operativsystem
      • övriga forum
        • arbete karriär
        • erbjuda uppdrag och tjänster
        • juridiska frågor
        • köp och sälj
        • matematik och fysik
        • intern information
        • skrivklåda
        • webb-operatörer
    • Posta inlägg i forumet
    • Chatta med andra
  • Konto
    • Medlemssida
    • Byta lösenord
    • Bli bonsumedlem
    • iMail
  • Material
    • Tips & tricks
    • Artiklar
    • Programarkiv
  • JOBB
  • Student
    • Studentlicenser
  • KONTAKT
    • Om pellesoft
    • Grundare
    • Kontakta oss
    • Annonsering
    • Partners
    • Felanmälan
  • Logga in

Hem / Forum översikt / inlägg

Posta nytt inlägg

Nytt Vista/WinFX forum?

Postades av 2005-10-18 12:13:24 - Marcus Agbrant, i forum pellesoft info/nyheter, Tråden har 7 Kommentarer och lästs av 785 personer

Det kanske finns fler här som börjat kolla på dom kommande teknikerna. Skulle vara trevlig med ett forum där man kan diskutera Vista/WinFX/Avalon/Indigo.

Svara

Sv: Nytt Vista/WinFX forum?

Postades av 2005-10-18 19:11:01 - Rickard Dehlin

> <b>Skulle vara trevlig med ett forum där man kan diskutera Vista/WinFX/Avalon/Indigo.</b>

Känns IMHO helt onödigt. Det finns redan idag alldeles för många forum. Dessutom:

WinFX/Avalon/Indigo kommer att komma till WinXP, så ur ett teknikperspektiv finns det ingen anledning att dela upp jämfört med idag.

WinFX/Avalon/Indigo utvecklar man nog med .NET och det finns redan grupper för det.

K.I.S.S ska man alltid hålla sig till.

Svara

Sv:Nytt Vista/WinFX forum?

Postades av 2005-10-20 18:33:28 - Ola Lindfeldt

Ha! För en Driftstekniker är det kanske både onödigt och obegripligt att ta del av.. ;)

Men för en utvecklare låter det intressant. Vi måste ju ligga steget före... ;)

Svara

Postades av 2005-10-20 20:47:34 - Johan Djupmarker

Det är givetvis intressant att diskutera dessa ämnen, men jag är övertygad om att Rickard menade att det är onödigt att skapa flera forumsavdelningar, då det är på tok för många redan och det finns redan passande avdelningar. Det är alldeles för svårt att avgöra vart ett inlägg hör hemma redan nu och det är i många fall inlägg passar på flera ställen. Detta är iaf vad jag tycker :)

/Johan

Svara

Postades av 2005-10-20 23:24:09 - Rickard Dehlin

> <b>Ha! För en Driftstekniker är det kanske både onödigt och obegripligt att ta del av.. ;)</b>

Jag menade alltså att det var onödigt med ytterligare forum, inte att teknikerna inte skulle diskuteras.

> <b>Men för en utvecklare låter det intressant. Vi måste ju ligga steget före... ;)</b>

Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.

Svara

Postades av 2005-10-21 08:38:09 - Fredrik Molnar

<b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utvecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b>

Sen finns det såna som jag som ligger 4 steg bakom.. :)

Svara

Postades av 2005-10-21 14:59:57 - Ola Lindfeldt

<b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b>

Oj, du har lärt känna väldigt många utvecklare och samtidigt lyckats förstå allt de kan, till den grad att du vet att de kan för lite? Mycket intressant förmåga du har. Du borde arbeta med rekrytering!
9 av 10 tekniker jag har träffat löser serverproblem genom att starta om datorn. Eller genom att klaga på utvecklare.. ;) Egentligen kan de arbeta med både rekrytering, programmering, eller som VD. Men det är ju coolt så det räcker att vara Administrator och ha total makt på det lokala nätverket...

Svara

Postades av 2005-10-21 16:50:54 - Rickard Dehlin

>> <b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b>

> <b>Oj, du har lärt känna väldigt många utvecklare och samtidigt lyckats förstå allt de kan, till den grad att du vet att de kan för lite?</b>

Det räcker med att se applikationerna som levereras. Om du vet hur många miljoner i skattepengar som behöver användas för att städa upp så blir du inte glad.

> <b>Du borde arbeta med rekrytering!</b>

Jag deltar en hel del i rekryteringar ja.

> <b>9 av 10 tekniker jag har träffat löser serverproblem genom att starta om datorn. </b>

Tyvärr är det så. Jag sa inte att jag har träffat speciellt många bra tekniker heller.

> <b>det är ju coolt så det räcker att vara Administrator och ha total makt på det lokala nätverket...</b>

Nu har jag inte jobbat i sådana små organisationer på flera år där det är administratören som har makten över det lokala nätverket. Däremot är det coolt att införa lösningar som ger verksamhetsnytta för ett par tusen personer. Sådant gillar jag.

Svara

Nyligen

• 14:24 CBD regelbundet?
  • 14:23 CBD regelbundet?
  • 14:22 Har du märkt några verkliga fördel
  • 09:09 Vill du köpa medicinska tester?
  • 12:47 Vem beviljar assistansen – kommune
  • 14:17 Någon med erfarenhet av hemstädnin
  • 14:14 Bör man använda sig av en båtförme
  • 14:12 Finns det någon intressant hundblo

Sidor

• Hem
  • Bli bonusmedlem
  • Läs artiklar
  • Chatta med andra
  • Sök och erbjud jobb
  • Kontakta oss
  • Studentlicenser
  • Skriv en artikel

Statistik

Antal besökare:
Antal medlemmar:
Antal inlägg:
Online:
På chatten:
4 569 615
27 953
271 709
5 540
0

Kontakta oss

Frågor runt konsultation, rådgivning, uppdrag, rekrytering, annonsering och övriga ärenden. Ring: 0730-88 22 24 | pelle@pellesoft.se

© 1986-2013 PelleSoft AB. Last Build 4.1.7169.18070 (2019-08-18 10:02:21) 4.0.30319.42000
  • Om
  • Kontakta
  • Regler
  • Cookies