Det kanske finns fler här som börjat kolla på dom kommande teknikerna. Skulle vara trevlig med ett forum där man kan diskutera Vista/WinFX/Avalon/Indigo. > <b>Skulle vara trevlig med ett forum där man kan diskutera Vista/WinFX/Avalon/Indigo.</b> Ha! För en Driftstekniker är det kanske både onödigt och obegripligt att ta del av.. ;) Det är givetvis intressant att diskutera dessa ämnen, men jag är övertygad om att Rickard menade att det är onödigt att skapa flera forumsavdelningar, då det är på tok för många redan och det finns redan passande avdelningar. Det är alldeles för svårt att avgöra vart ett inlägg hör hemma redan nu och det är i många fall inlägg passar på flera ställen. Detta är iaf vad jag tycker :) > <b>Ha! För en Driftstekniker är det kanske både onödigt och obegripligt att ta del av.. ;)</b> <b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utvecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b> <b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b> >> <b>Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.</b>Nytt Vista/WinFX forum?
Sv: Nytt Vista/WinFX forum?
Känns IMHO helt onödigt. Det finns redan idag alldeles för många forum. Dessutom:
WinFX/Avalon/Indigo kommer att komma till WinXP, så ur ett teknikperspektiv finns det ingen anledning att dela upp jämfört med idag.
WinFX/Avalon/Indigo utvecklar man nog med .NET och det finns redan grupper för det.
K.I.S.S ska man alltid hålla sig till.Sv:Nytt Vista/WinFX forum?
Men för en utvecklare låter det intressant. Vi måste ju ligga steget före... ;)Sv: Nytt Vista/WinFX forum?
/JohanSv: Nytt Vista/WinFX forum?
Jag menade alltså att det var onödigt med ytterligare forum, inte att teknikerna inte skulle diskuteras.
> <b>Men för en utvecklare låter det intressant. Vi måste ju ligga steget före... ;)</b>
Bara för att kasta in en brandfackla, jag har under mina år i branchen inte träffat på mer en max fem utecklare som "ligger steget före" men säkert ett hundratal som tror att de gör det.Sv:Nytt Vista/WinFX forum?
Sen finns det såna som jag som ligger 4 steg bakom.. :)Sv:Nytt Vista/WinFX forum?
Oj, du har lärt känna väldigt många utvecklare och samtidigt lyckats förstå allt de kan, till den grad att du vet att de kan för lite? Mycket intressant förmåga du har. Du borde arbeta med rekrytering!
9 av 10 tekniker jag har träffat löser serverproblem genom att starta om datorn. Eller genom att klaga på utvecklare.. ;) Egentligen kan de arbeta med både rekrytering, programmering, eller som VD. Men det är ju coolt så det räcker att vara Administrator och ha total makt på det lokala nätverket...Sv: Nytt Vista/WinFX forum?
> <b>Oj, du har lärt känna väldigt många utvecklare och samtidigt lyckats förstå allt de kan, till den grad att du vet att de kan för lite?</b>
Det räcker med att se applikationerna som levereras. Om du vet hur många miljoner i skattepengar som behöver användas för att städa upp så blir du inte glad.
> <b>Du borde arbeta med rekrytering!</b>
Jag deltar en hel del i rekryteringar ja.
> <b>9 av 10 tekniker jag har träffat löser serverproblem genom att starta om datorn. </b>
Tyvärr är det så. Jag sa inte att jag har träffat speciellt många bra tekniker heller.
> <b>det är ju coolt så det räcker att vara Administrator och ha total makt på det lokala nätverket...</b>
Nu har jag inte jobbat i sådana små organisationer på flera år där det är administratören som har makten över det lokala nätverket. Däremot är det coolt att införa lösningar som ger verksamhetsnytta för ett par tusen personer. Sådant gillar jag.