Agenten är nu avstängd och kommer inte att aktiveras förrän en mycket bättre och säkrare version kommer. AJAX blir troligen den teknik som kommer användas. Nu får den vara avstängd ett tag och därefter vore det också intressant att veta om det var bättre utan än med. Synd nu när den funkar bra för mig efter en massa strul. Va? I så fall för att sidorna troligen är cachade på er webbläsare. Kul att höra att den fungerat för er - speciellt Anna-Karin som hade ett helsike i nästan 1 år, varför fungerar det nu? >I så fall för att sidorna troligen är cachade på er webbläsare. Om man kolla på denna sidan t.ex. ser man att den innehåller följande kod: Det är .net i IIS:en som cachar sidan, därför tar inte ändringen. Får starta om applikationen så kommer den försvinna. Jag har remmat ut den nämligen. För att jag har gett upp IE helt, använder den väldigt sällan till att surfa med. Ropa inte hej i förtid, den dök precis upp för mig, och cachen är rensad.. Så nåt är fuffens med den borttagna agenten... Hmm, det kan inte vara nån proxy som cachar då - för jag får inte agenten längre och då borde ni rimligen inte heller kunna få det. Servern startades också om vilket gör att den inte borde skicka ut denna gamla sida heller. Jag får också agenten. Pelle, kolla html-koden för sidan så ser du att iframen ligger kvar. En sidan med dynamsikt innehåll kan inte lagras av en proxy, då skulle vi ju inte se nya inlägg. Tråkigt! Agenten kör för fullt här med. Kollade precis nu i källkoden på denna sida och som Johan säger finns en iframe (med sökväg "/components/agent/checkstatus.aspx").Agenten avstängd
Sv: Agenten avstängd
Lösing:Lägg till www.pellesoft.se som en säker webbplats i IE så skall det funka finnt finnt.Sv: Agenten avstängd
Hos mig ploppar agenten upp så snällt så, tror jag har sett den i alla fall tre gånger nu på morgonen, gissar att jag kommer få se den snart igen...
//Anna-KarinSv: Agenten avstängd
Sv:Agenten avstängd
Vilka sidor? Jag fick upp den nu medan jag läste ditt inlägg.Sv: Agenten avstängd
<IFRAME style="WIDTH: 0%; HEIGHT: 0px" name="agent" marginWidth="0" marginHeight="0" src="/components/agent/checkstatus.aspx"
frameBorder="0" width="0%" scrolling="no" height="0"></IFRAME>
Jag gissar att pelle enbart har tagit bort "omladdningen" från agenten (och inte plockat bort den från sidorna), då kanske checkstatus.aspx är cachad och därför laddas om?
/JohanSv:Agenten avstängd
Men jag märkte sist jag surfade in med IE att agenten hänger med IE och kraschar andra sidor.
//Anna-KarinSv:Agenten avstängd
Sv: Agenten avstängd
/JohanSv: Agenten avstängd
Jag gillar(ade) agenten skarpt...
Vad blir nästa version Agent 007?Sv:Agenten avstängd