Har sen länge sett att det finns programvaror från microsoft att ladda hem här på pellesoft, om man är student. Undrar nu bara hur det fungerar. Om jag i framtiden skulle dra hem en Xp. Och har en licens för visual studio redan. Skulle jag då få använda visual studio med xp:n som jag dragit hem för att utveckla kommersiella lösningar?, eller strider detta då mot licensen jag har för xp:n på någo vänster? Lite klurigt det där tyckte jag. xp behöver du inte ha licens för att utveckla med. däremot visual studio måste du ha en komersiell licens för att sälja på. men har du kommit så långt så är det nog inga problem att betala den licensen, visst? Har en bärbar med xp tablet, men på stationära har jag linux för tillfället. Hej,Kort undran om studentprogramvarorna.
Hoppas någon av er alla har ett svar. =)
Allt gottSv: Kort undran om studentprogramvarorna.
Sv:Kort undran om studentprogramvarorna.
Studerar och utvecklar ett par projekt vid sidan om studierna och har gjort jobb för företag men befinner mig rätt mycket i en uppstartningsfas, så, om du nu vill veta så har jag inte så mycket pengar att slänga omkring. Speciellt när det inte är ett måste utan mer av bekvämlighet för tillfället.
Men tack! för svaret!
Jättebra jobb med att hålla denna sida rullande!
Allt gott och tack Pelle, för ditt engagemang!Sv: Kort undran om studentprogramvarorna.
Ursäkta att jag "lånar" din tråd, men på studentsidan här på pellesoft där du "visar ett urval av produkterna". I dropdownlisten så listas bla. Visual Studio 6, Windows Vista Professional Beta 1 och andra intressanta programvaror man skulle vilja ha. Så kommer man kunna ladda ner dem eller är det bara något skumt med programmen som listas?
/m