Hej, har prövat nu att ladda hem en iso av XP, med Sp2, men när jag ska installera den får jag bara ett felmeddelande att det saknas någon fil. Sen tar installationen slut. Jag har försökt att ladda hem ISO:n utan Sp2 och slutligen även den svenska som det står på första sidan att man inte kan/ska (?) ladda hem.. men de båda, de utan sp2, kan jag inte ladda hem, får ett felmeddelande som jag tyder till att den inte kan få tag på filen att ladda hem på servern? <b>men när jag ska installera den får jag bara ett felmeddelande att det saknas någon fil</b> Vilken fil den sa saknades, minns jag faktiskt inte, skrev ner det men hittade inte lappen nu, var några veckor sedan jag försökte. Har för mig att den började på P, och det kom inte efter att datorn startat om och man fyllt i datum och annat. (för sp2 iso:n) Försökre du får ner den svenska XP så går det nog inte. Ok, försökte först få ner den engelska med sp2, men den gick inte att installera, som sagt. Sen den engelska utan sp2, men fick samma fel där som för den svenska, så ingenting verkar fungera.. typ.. Den svenska versionen av xp är felaktig, ELMS håller på att försöka titta på det. Men att du inte får hem den engelska verkar dock konstigt? Vad är det den klagar på när du försöker installera den engelska? Vet inte om det 'passar sig' att bryta in i diskussionen för att lämna ytterligare ett problem, men nu gör jag de i a lla fall. ....;) Jag laddade ner CD2 av Visual Studio 2005 Pro för två jag har inte hört någon heller med cd2 som har problem, så prova igen. Tyvärr är ju detta servrar som jag inte kan råda över, inte ens microsoft eftersom det styrs av ett helt annat bolag. Det enda jag kan påverka är att lägga upp konton, fixa fler serienummer och antalet möjligheter till nerladdningar. hihi sök på google på förkortiningen "ELMS" som Pelle J nämde i ett svar....Studentlicensproblem
Är detta något som kan göras något åt? Bara undrar.
Allt gott!
Och tack för en bra sida. :)Sv: Studentlicensproblem
Hur lyder felmeddelandet?
<b>kan jag inte ladda hem, får ett felmeddelande som jag tyder till att den inte kan få tag på filen att ladda hem på servern?</b>
Hur lyder felmeddelandet?
/JohanSv:Studentlicensproblem
Att den inte kan laddas hem från servernfelmeddelandet:
<i>
An error has occured
The delivery client has encountered an error and is unable to continue.
Please review the error and try again.
Error Code: SDC00400
An error has occuring trying to download. Possible causes are:
No Connection
etc ...
</i>
Av vad jag kunde läsa på diverse forum var detta något som hade att göra med just det.
För det har inte med någon brandvägg att göra i detta fallet, det har jag testat.
Måste ligga på serversidan, och iso:n till sp2 gick ju dessutom bra dra hem, även om jag inte kunde installera från den brända skivan sedan.
Ursäkta att jag inte gav felmeddelanden och mer information i första inlägget, trodde att det var ett känt fel jag stött på. Så att det inte skulle behövas.Sv: Studentlicensproblem
Den verkar helt enkelt inte finnas på servern.
Den engelska ska dock fungerar fast om det är samma fel s¨är det något som MS håller på med och då är det bara att vänta.Sv:Studentlicensproblem
Men, det är bara att vänta då?, har varit så här rätt länge nu tänkte jag, försökte första gången får 1-2 månader sen..Sv: Studentlicensproblem
Sv:Studentlicensproblem
Det går inte att ladda ner CD2 av Visual Studio 2005 Pro.
CD1 är helt OK, men med tvåan blir det liknande problem som ovan. Jag har testat från skolan och hemma, samma problem. Skippade och laddade ner Standard Edition istället vilket funkade.
Detta var med andra ord någon slags felanmälan.
/JessSv: Studentlicensproblem
veckor sen utan problem, kanske är något tillfälligt...Sv:Studentlicensproblem
Sv: Studentlicensproblem