Snygga ikoner, mycket snyggare å tydligare än de gamla visitkorten :) De är här för att stanna va? :P Tydliga? Jag tycker det ser ut som pratbubblor :) Eftersom jag inte kopplar hur man assosierar användarprofilen med en pratbubba gissar jag att jag tolkar bilden fel. Men det kanske bara är jag som är lite seg :) pratbubbla = imail ;-) Inte funderat på att byta till en bild som föreställer ett brev istället? Det är väl den symbolen de flesta förknippar med att att skicka meddelande? Sett ur pedagogsik synvinkel borde nog ikonen placeras i närheten av namnet istället för vid svaraknappen också. Ska det sedan vara riktigt logiskt borde länken leda direkt till sidan där man skapar imail, så det kanske behövs 2 olika ikoner istället (där den andra leder till profilen/visitkortet). Jag tycker Johan kommer med intressantat synpunkter. Snygga ikoner :)
Sv: Snygga ikoner :)
/JohanSv: Snygga ikoner :)
det var tanken i alla fall. Många mailar och frågar hur man skickar meddelande till varandra och täntke att detta kanske förtydligar det hela lite..Sv:Snygga ikoner :)
Det blev visst inte mycket possitivt här, men viljan att förtydliga tycker jag iaf om! :)
/JohanSv: Snygga ikoner :)
Föresten, har det gjorts en usability studie på Pellesoft?