Då kanske du skall fundera på att vara lite mer aktiv i forum och med artiklar. Det kan löna sig då Microsoft har lite intressanta saker på gång om man är framåt och duktig - vi tittar givetvis på hur aktiva ni är här på pellesoft. Det handlar om att lyfta fram och premiera nyckelpersoner. Mer säger jag inte ;) Varför skulle man vilja ha något från Microsoft? De kan inte ens år 2006 göra en webbläsare som kan hantera XHTML... *suck* > Varför skulle man vilja ha något från Microsoft? De kan inte ens år 2006 göra en webbläsare som kan hantera XHTML... *suck* Nu var det iofs länge sedan jag var aktiv här, men student är man. Egentligen finns alla program. Problemet är att dom är så sega (den tjänsten Microsoft köper detta av) så allt går i slowmotion. Jag skulle kunna packetera alla programvaror som finns på MSDN och lägga upp på min server men då börjar det bli trångt om plats tyvärr för diskarna rymmer inte allt det där. Hur är det med licenser på de erbjudanden man kan ta del av? programvaror för kommersiellt bruk kan inte användas - syftet är ju utvärdering, test och hjälp under studietiden, med förbehållet att man inte behöver avinstallera programmen efter studietiden slut. Hur är det med oss stackare då som studerar utomlands, till exempel Finland? Skulle vara intresserad av att få tillgång till samma program, men eftersom jag inte hör till Svenska CSN så kan jag väl inte ladda ner någonting? Har för mig att vi har diskuterat det här förrut Thomas, eller har jag fel? Mitt förslag är att du kontaktar ditt universitet och hör med dom om de kan teckna ett MSDNAA-avtal. Tror det kostar ca 9000 kr/år. Kan hända att vi har diskuterat det här förut, kommer faktiskt inte ihåg. Ska kolla med skolan om vi har det här. Vi har i alla fall att vi får in till skolan de Microsoft program vi vill ha utan att det kostar extra och de får installeras på hur många datorer som man vill ha dem på. Det erbjuds dock inte att studenterna får installera dem hemma. >Jag skulle kunna packetera alla programvaror som finns på MSDN och lägga upp på min server men då Okej, nu bara för att kontrollera om jag har förstått detta rätt... Nja, Pelle kan lägga upp msdns program för studenter på pellesofts webbserver om han vill då e-academy är jättesega på att få upp sakerna De som finns på ELMS kan jag inte styra, men däremot lägga upp programvaror på pellesoft-servern går genom att packetera dessa och sedan lägga ut där. Men som jag skrev, det behövs rätt mycket plats för att lägga upp dessa programvaror på min server men det löser sig säkert. > Sen var det någon som frågade varför studenter fick fri tillgång till detta och inte alla. Det tror jag säger sig själv. Microsoft har givit alla studenter och lärare i Sverige förmånen att nyttja dess produkter för att lära sig, testa och utvärdera. Är du student?
Sv: Är du student?
Sv:Är du student?
Uppenbarligen är din nuvarande webläsare heller inte så bra, du svarar totalt irrelevant i forum.. Eller det kanske inte är webläsaren?Sv: Är du student?
Jag tänkte att du kanske kunde svara på en fråga vad det gäller microsofts erbjudande. Har du någon aning om de kommer att erbjuda Windows Vista på samma sätt som de nu erbjuder Windows XP? Eller du kanske har en aning om var jag kan få reda på svaret?
/SimonSv:Är du student?
Men att kunna lägga upp ett fåtal programvaror kanske skulle kunna gå under en period. Vad är det som är mest intressant - finns ju fler att välja på.Sv: Är du student?
Jag är student och funderar på att sätta upp en webbserver med Windows Server 2003 för komersiellt bruk; jag gissar att jag då inte kan använda den licensen jag kan få genom PelleSoft? En OEM-licens är iofs inte så dyr, men som student är man ju alltid glad om man kan få ner kostnaden =)
Produkter som jag tycker vore intressanta:
* Windows Vista
* Windows Server Longhorn
* SQL Server 2005 Enterprise
* SharePoint 2007
* Visual SourceSafe 2005Sv:Är du student?
Enkelt sagt - kan du tjäna pengar med hjälp av dessa produkter kommer du således ha råd att köpa programvarorna också..Sv: Är du student?
Sv:Är du student?
>börjar det bli trångt om plats tyvärr för diskarna rymmer inte allt det där.
Hur går detta till isåfall? Kan du som har ett MSDN-konto lägga upp programvaror/operativsystem därifrån på din server och ge oss användare tillgång till dem?
Jag vill isåfall se Windows Vista och Windows Longhorn Server...Sv: Är du student?
Du kan altså själv välja vilka program som ska finnas tillgängliga för nedladdning?
Om det nu handlar om platsbrist, varför har du då med olika språkversioner på flera av programmen? Flera har ju både franska, spanska tyska och italienska. Räcker det inte med engelska, och i de fall det existerar, svenska?
De programvaror som jag i alla lägen är mest intresserad av är Windows (Vista sen då...) samt Visual Studio. Det är det enda som jag använder...Sv:Är du student?
Dock kommer jag inte åt Vista och liknande förrän de presenteras på MSDN.
Sen var det någon som frågade varför studenter fick fri tillgång till detta och inte alla. Det tror jag säger sig själv. Microsoft har givit alla studenter och lärare i Sverige förmånen att nyttja dess produkter för att lära sig, testa och utvärdera. Sv:Är du student?
Vilket självklart uppskattas då vi blir helt indoktrinerade ;)
(Notera ironin :) )
=D