Hej! Öh? <b>En xla-fil är en xls-fil som man har bytt namn på.</b> Nja, jag har ingen beskrivning av filen, jag har inte ens sett den. Vet du om den finns att tillgå utifån installerad produkt? Du skriver med en terminologi som jag inte förstår. Det är lite oexakt om man säger så. Jag förstår inte riktigt svaret, men kanske var jag otydlig. Vi har en xla fil där ett antal är (förmodligen hårdkodade) på ENGELSKA. Jag behöver extrahera dessa strängar för översättning till ett antal språk. <b>>Vi har en xla fil där ett antal är (förmodligen hårdkodade) på ENGELSKA.</b> Ok, tack. Jag har inte tillgång till filen och utvecklarna säger de inte vet hur man kan lokalisera denna så jag antar jag är i en deadend då. Nej, nej. Ingen dead end.Möjligt att lokalisera xla-filer?
Jag arbetar som lokaliserings projektledare och har stött på ett problem. För en MS Office add-in har vi några få strängar som kommer från en xla-fil och utvecklarna menar att dessa strängar är omöjliga att extrahera för översättning.
Om någon vet att detta dock går och hint om hur vore jag tacksam om ni ville dela det med mig.
Tack!
EmeliSv: Möjligt att lokalisera xla-filer?
"Strängar i xla" som är omöjliga att "extrahera"?
En xla-fil är en xls-fil som man har bytt namn på. Det som finns i den kan definitivt ändras, men man måste ha tillgång till själva filen. Du får nog beskriva "xla-filen" lite noggrannare.Sv:Möjligt att lokalisera xla-filer?
En XLA-file behöver inte vara en Excel-fil, http://filext.com/detaillist.php?extdetail=XLA
men är det en Excelfil så skall det ju inte vara så svårt att få ut data från den filen, rent generellt sagt då... ;-) Sv:Möjligt att lokalisera xla-filer?
Om man skulle lyckas få ut stängarna för översättning, hur hanterar man sedan filen? Då torde vi ha en xla-fil var språk, är det möjligt vid installation?