Hej Fredrik. Det kom tyvärr inte in ett enda tävlingsbidrag så svaret är nej :( Det vore dumt att bara slänga dom, så jag kan väl offra mig och ta en... ;) Jag var på G men jag hann inte riktigt börja för jag hade rätt så mycket i skolan innan jullovet. <b>jag kan väl offra mig och ta en...</b> Konstigt. När det är så fina priser borde ju fler vara motiverade att tävla. Kanske skall nivån på tävlingar sänkas lite. JAg tyckte själv det var oehört kul med tävlingar på den tiden jag hade tid att sätta mig in i dom. Kanske är det så att alla har för mycket att göra idag? Tävlingarna får nog inte vara så tidskrävande. Får hitta på nåt snabbt, troligen premiera de 2 som skrivit flest artiklar i år eller liknande.. Jag var oxå på G men fastna efter: Nu vet jag inte, men.. Jag tror att en uppgift "lite utöver det vanliga" skulle vara kul. T.ex. att man får en algoritm för ett problem (bara beskrivning av tillvägagångssättet), sedan ska man skriva ett program i valfritt språk så hårt optimerat som det bara går å se vem som vinner på en testmaskin. T.ex. att man får en algoritm för luffarschack-ai, sedan ska man optimera det. En ganska liten uppgift, om man vill, men går ändå att optimera vidare på (t.ex. att man bygger in funktionallitet för att bygga upp tabeller för vanliga saker, dvs. cache etc.) Sedan kan man alltid betygsätta hur lätt det är att följa koden. <b>>Jag tror att en uppgift "lite utöver det vanliga" skulle vara kul.</b> Lite synd att man blir av med tävlingsresultaten som hade kunnat komma till användning i andra projekt för oss användare.Sv: Tävlingen
Så nu sitter jag med 2 st MSDN-subscriptions som går ut vid årsskiftet. Får se vad jag skall göra med dom... Sv:Tävlingen
ThomasSv: Tävlingen
Om några dagar, är licenserna oanvändbara eller misstolkar jag "går ut i årsskiftet"?
/mSv: Tävlingen
Säger du att en MSDN-prenumeration är motbjudande?Sv:Tävlingen
Sv: Tävlingen
Sv:Tävlingen
dim X ..............
Jag var sugen på att tävla men hade ingen inspiration
för just nåt så vitt som en kontroll eller en återanvändbar
class. Jag tror det är lättare att få igång fler ju mer man
specificerar tävlingsuppgiften. Jag har en bra ide' till en
framtida tävlingsuppgift:
En Applikation eller Websida där man sparar ner kod-
snuttar (snippets) till en databas som man sen kan söka efter
i olika kategorier och paste:a in och ev. modda efter behov.
Angående de 2 MSDN- licenserna så föreslår jag en rundpingis-turnering
30/12 så hinner vinnaren regga sig den 31:a! ;)
Tjosan!Sv: Tävlingen
Att bygga en vanlig applikation känns lite småtrist å segt, å blir väldigt stort :/
Men, men, jag uppskattar att du orkar hålla på Pelle =D
Hur som haver, vad ska man göra med licenserna? Ett förslag är att du Pelle bara tar de två personer som du tyckt varit snällast i år å ger dem en försenad julklapp :)Sv:Tävlingen
Exakt!
Det är det jag har förespråkat hela tiden. För min del är det två grejer som sätter stopp ur intressesynvinkel, priserna och tävlingsuppgifterna. (Sen kan det ju naturligtvis vara så att man inte har tid också...)
1. Själv har jag inte så mycket till övers för rena MS-priser, eftersom jag huvudsakligen inte använder MS-specifika program. Sen är grejer i stil med licenser och liknande överlag något som jag tycker är lite tråkigt. Jag föredrar hårda klappar. Hade varit kul om man kunde vinna en PDA eller ett presentkort på en elektronikaffär, etc. Då märker man mer att man har vunnit något.
2. Tävlingsuppgifterna har i väldigt många fall varit "gör vad du vill inom ramen för x, men det måste göras med teknik y". Jag hade säkert kunnat göra "x" och tycka det var kul, men jag använder inte "y", eller kan för lite om just det, etc., så tävlingen blir helt ointressant.
3. Tävlingsuppgifterna har i en del fall varit vansinnigt ospecifika, "gör vad du vill". Det skulle funka i en landsvid tidning, men i ett internetforum där en tråd försvinner efter tre timmar så finns det ingen som sätter sig och tänker på vad man vill göra. Nästa gång man kollar så är tråden borta, och man har helt glömt det.
Som jag har sagt några gånger tidigare: jag tycker en av de bästa tävlingarna var den för några år sen med AI-tävlande luffarschack. Jag vill vara kreativ, kunna använda det språk och de tekniker som passar mig, men ändå ha en ganska specifik uppgift. Då behövs det inga priser för min del. Men ska det vara priser vill jag då kunna vinna något kul.Sv: Tävlingen