Inte säker på att detta är rätt ställe för min fråga, men har sett andra som skriver angånde MSDN-AA här. Vanligaste felet där är att ni försöker ladda ner de svenska versionerna av win 2003 eller xp pro. De finns nämligen inte och ger tyvärr ett kryptiskt felmeddelande. Om det inte är någon av dessa två så är det nog av tillfällig karaktär. Jepp, både Win2003 server och WinXP - SVENSKA - som jag försökte ladda :)MSDN-AA, kan ej ladda ned
Såhär är det. Jag har laddat ned och använt ett antal produkter, fungerar utmärkt aldrig några problem. Tills för några veckor sen.
Helt utan anledning slutar det fungera. Efter att ha skrivit in sökväg och klickat på knappen så kommer jag direkt (den verkar inte ens försöka) till en sida som säger:
An error has occured
The delivery client has encountered an error and is unable to continue.
Please review the error and try again.
Error Code: SDC00400
An error has occuring trying to download. Possible causes are:
No Connection
etc ...
Samt i loggfilen står:
Create Directory Call...
Create File For Download...
Seek...
Internet Object is empty, Invalid source without file name.
Jag letade då lite på supportsidan och kom fram till att något av följande kunde vara felet: Inget internet, brandvägg eller proxy, eller slut på utrymme.
Jag har stadsnät, och testat att koppla förbi router. Jag har mer än tillräckligt utrymme.
Så, jag skickade ett mail till supporten. Idag fick jag mitt svar, vilket var ungefär samma som jag redan visste, samt detta "an error in the configuration of the download package, usually due to a bad hosting location".
Hjälper inte heller att ladda om klienten.
Sist i mailet står att om det ändå inte fungerar så ska jag kontakta "site administrator, pelle@pellesoft.se".
Jag antar att han är lite upptagen för att hjälpa en enda stackars medlem så jag skriver här istället.
Ni är mitt sista hopp.
Tack!Sv: MSDN-AA, kan ej ladda ned
Ps. såklart jag läser och svarar på era mejl- till och med här i forumet som du märker ;)Sv:MSDN-AA, kan ej ladda ned
Har nu laddat ned WinXP engelska versionen, fungerar utmärkt. Kanske lite dumt att dom finns med i listan om det ej går att ladda.
Hehe det är bra att du finns :)
Tack för hjälpen !