För att göra något lite roligt varje vecka så tänkte jag skriva en utmaning till er här några veckor framöver. Tanken är att komma på något fiffigt eller lite speciellt med ett enkelt problem. Antingen skriver man precis den lösning som efterfrågas, eller så bygger man ut med någon extra finess. Tanken är att uppdraget inte skall ta längre än någon timme att lösa - men kan göras mycket mer komplex om så önskas. Precis. Sen får ni gärna tipsa med imail om vad ni skulle tycka komma för lösningar framöver. Jag skall själv försöka komma med bidrag. Jag tror att det är ett annat namn på de första PC:arna. IBM PC XT (http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC_XT) har funnits, liksom Windows XP, men inte "Windows XT".Utmaningen v21
<info>
Du arbetar på ett företag som tillverkar musik på gammalt vis. Chefen har uttryckt önskemål om att alla tidigare singlar med A och B -sida nu skall göras om till ett annat format, exempelvis avi. I och med denna förändring så vill också chefen att dessa filer skall slås ihop så man bara behöver hålla reda på hälften så många filer. Eftersom chefen bara har gamla datorer så kommer han göra detta från Command-prompten. Därför bör det vara ett dos-baserat program.
Din utmaning är att skriva ett litet program som kombinerar två eller fler filer på ett smidigt, snabbt, flexibelt och säkert sätt. Hur gör du?
</info>
Skicka in ditt lösningsförslag till programarkivet och sätt rubriken "Kombinera filer" med tillhörande exempel och källkod. Sv:Utmaningen v21
Sv:Utmaningen v21
Dom byggde på 8086 processorn och kördes i 4mHz.
1 mb ram + 16 färgers grafik.
m.a.o good shit! Sv: Utmaningen v21