Det är ofta konstiga frågor på framsidan här på Pellesoft. Förslag på frågor: Haha, skitroliga. Skicka in såna direkt till mig så lägger jag upp dom utan att tveka! Använd gärna 4 svarsalternativ som är max. Behöver en varje vecka så ni behöver inte skämmas om ni skickar in flera... Nåt verkar ha hänt med röstningsfunktionen. Vid de två senaste omröstningarna har man kunnat rösta flera ggr. På samma dator. Innan vet jag att det gick om man var vid en annan dator. Jag lägger bara en cookie, ingen annan hårdkoll kopplat till användarkontot.. Så om man som jag är sjukt paranoid och raderar alla cookies efter varje session så kommer jag alltså kunna rösta nästa gång jag går in på pellesoft... nice... snacka om att kunna snedvrida röstningsprocenten och därmed göra hela undersökningen värdelös - till och med för nöjes skull. Kenneth, du behöver kanske prata med någon :-) Inte mig, jag har mina egna problem dock... Jag tror de flesta frågeställningar är cookies. Om det inte hade varit så hade du varit tvungen att vara inloggad först och då tappar du nog rätt mycket röster.Konstiga frågor/svar
Förra veckans fråga, Vad är godast?, hade alternativen Estrella, OLW, Naturgodis och Vanligt godis. Jag tycker i alla fall att det är lite konstigt att jämföra två "chips-företag" med två "matgrupper". Mer naturligt hade varit bara olika "chips-företag" eller tex Chips, Ostbågar, Popcorn och Jordnötter.
Veckans fråga, Har du flygt något av följande luftburna fordon?, är också lite konstig. Vad svarar man om man har åkt flera av alternativen eller inget av dom?
Jag tycker att det är intressant med den här typen av frågor, men när frågorna är konstigt ställda eller svarsalternativen för otydliga eller otillräckliga så känns resultatet ganska ointressant.
ThomasSv: Konstiga frågor/svar
Vad bestiger du helst?
o Mount Everest
o Paris Hilton
o Pippis häst (Lilla Gubben)
Vad drabbas du helst av?
o HIV/AIDS
o ebola
o förälskelse
Vilket OS är bäst?
o Windows 95
o München 72