Vilket OS använder du på din utvecklingsburk: Det kommer ta några år innan jag installerar Vista. Jag kör Vista på min primära dator, men det beror helt och hållet på att det var installerat på den från början. När jag köpte en ny dator så ville jag ha Vista med på den eftersom det troligtvis är framtiden. Har aldrig ångrat en sekund att jag installerade Vista x64 på min dator. Hade säkert varit nöjd med x86 också men tyckte det var lika bra att "köra för fullt". Om jag stöder på ett program som inte fungerar så letar jag efter alternativ och så får tillverkaren skylla sig själv när han tappat en användare. Är ytters få program jag stött på problem med, så få att jag inte kan nämna ett vid enda vid namn nu. mmm.... Förstår väl även det ! När det gäller att uppdatera till nytt OS så har jag denna policy som nästan alla företag också har. Fråga: vem behöver 64 bits kraft?Förslag veckans fråga
-Vista
-Win XP
-Win 2000
-En linux dist
-Annat.
Har själv installerat Vista nyligen, men är mycket tveksam till detta i mina ögon sett ofullständiga/buggiga/omständiga os. Därför är jag lite intresserad om andra valt Vista.Sv: Förslag veckans fråga
Har hela tiden funderat på vem som behöver 64 bitar.
Kan inte förstå att det inte finns ett OS som lagrar i den processor kraft som behövs.
32 bitar är för mig optimalt och ganska säker på att det gäller för de flesta av oss normalanvändare.
Brukar kräka på Microsoft, men Win XP är braaaaa.
I detta sammanhang vill jag fråga .
Finns det något liknande Delphi , VB6 till Linux Urbus eller vad det heter.Sv: Förslag veckans fråga
På min andra dator så har jag haft en gratis uppgradering till Vista sen början på året men fortfarande inte installerat den eftersom jag inte har haft något behov än.
Jag har egentligen inte haft några större problem med Windows i sig, utan det är mest problem med andra program som inte fungerar i Vista. Min rekommendation blir, kan du vänta med att byta så gör det, men ska du köpa nytt så är det lika bra att hoppa på Vista-tåget direkt.
Sven:
Vista finns, precis som XP, i både 32-bitars- och 64-bitarsversioner. Dom flesta utgåvorna levereras som 32-bitars som standard.
Angående VB i Linux så kan kanske Gambas (http://gambas.sourceforge.net/) vara nått?
ThomasSv:Förslag veckans fråga
Sven: Har bara läst lite om det för ett antal år sedan med Kylix finns det något som heter, hur bra det är vet jag inte. Sv: Förslag veckans fråga
Men !!! vem behöver 64 bits kraft ? .Vad skall du göra med det förutom att slösa minne ?
Påminner mig om min gamla hund "Lizy" hon var en djävu.. på att jaga bilar.
När hon väl fick tag i dom så visste hon inte vad hon skulle göra med dom. !Sv: Förslag veckans fråga
Ska tillläggas att jag driver ett eget företag som kanske kan förklara min attityd till uppdateringar.
jag uppdaterade till windows XP när windows 2000 inte längre supportades av microsoft och jag kommer att uppdatera till vista när inte XP supportas längre.
Grund anledningen är enkel, då har de flesta grova buggarna fixats och de flesta drivrutins tillverkarna har hunnit med.
Denna attityd gäller inte bara windows utan jag har liknande kravlistor oavset vad det gäller för program och operativsystem, för driver man firma så är diftsäkerheten det viktigaste inte om man har senaste versionen eller inte.
Mvh
Torgny Sv:Förslag veckans fråga
Svar: Alla?
Behöver man vänta på något går det för långsamt.
Tiden jag får över när jag inte behöver vänta på något ska jag ägna åt att bli bättre på att jaga bilar eftersom jag är väldigt dålig på det. Och sedan finns det en hel del saker jag inte tycker jag är tillräckligt bra på som ska få mer tid som jag idag bara slösar bort på att vänta. Idag är just minnet en flaskhals, varför inte prova teknik som kan ge sig på den...
Och missförstå mig rätt nu, jag vet att dagens x64 OS inte ger något större prestandaökning när vi talar om ren beräkningshastighet...