Pelle skickade ett mail.Skriv en krönika Sven.Krönika
Funderade ett tag och kom på denna.
<b>(En krönika är en litterär genre, där ett faktiskt händelseförlopp refereras och kommenteras kronologiskt</b>
Det var två äldre damer från Västergötland någon stans.
Dom bestämde att dom skulle ta en dagstur till Ullared och kolla och ha det mysigt.
Under färden halvvägs kör dom över en katt som blir liggande där död på vägen.
Damerna blir väldig betryckta över detta och går in i flera hus kring vägen för att fråga om katten.
Ingen känns vid katten varför damerna tar fram en ICA-plastpåse och lägger katten i.
Dom känner sig inte bekväma med att ha påsen inne i bilen varför dom lägger den i bagageluckan.
Väl framme i Ullared så får dom ett nytt varsel och tycker inte om att ha katten i bagageluckan.
Dom tar ut påsen och gömmer den bakom ena bakhjulet. Går in och sätter sig vid ett fönsterbord
tar en kopp kaffe och bara sitter och slappar och kollar folk.
Dom har utsikt över parkeringen från det fönster dom sitter vid.
Efter ett tag får dom syn på en äldre dam som går runt deras bil.Damen tar flera rundor kring just deras bil.
Efter några rundor så böjer hon sig och snappar åt sig ICA-kassen och går med raska steg mot kaffét
där bildamerna sitter. Hon sätter sig vid ett bord ganska nära där bildamerna sitter.
Damen med den nyligen snappade ICA-kassen är förståss nyfiken på vad hon snappat åt sig.
Hon gläntar försiktigt på påsen.Blir dödsförskräckt på vad hon får syn på.
Reagerar så häftigt att hon i förskräckels slår bakhuvudet i en pelare som står bakom henne.
Hon svimmar och ambulans tillkallas. När hon bärs ut på bår så kommer en anna gäst på
att hon hade en plastpåse med sig varför denna läggs på hennes bröst till färden mot sjukhuset.
Där slutar min krönika. Hur gick det när hon kom in på akuten ? undrar Sven.
Nu bara spånar jag :-)
Det visar sig att det finns en läkare där som också kan djur (veterinär).
Han finner att katten inte är död.
Katten lever något hjärnskadad och bor numera hos en av bildamerna.
Så borde denna historia sluta om jag fick bestämma. :-b hjärta
PS
Be inte mig att skriva kröniker,då blir det en massa från mitt liv på sjön och helikopter
DS