Hur gick det med silverlight tävlingen? Har det korats någon vinnare ännu? Ja, det blev tyvärr bara ett bidrag och det var Chris som jobbade på jönsson & lepp, numer på EPiServer så det var inte alls så svårt. Materialet kommer sammanställas men det har inte varit så hög prioritet på det eftersom det bara blev en person.. med tanke på uppgiften, så borde han få nåt FLASH-igt pris! no? Såklart, jag hade laddat med finfina priser. Han och 2 till skulle fått fribiljetter till öredev (20.000:-) samt bli publicerad på MSDN, så vi håller på att ratta ihop de sista sakerna. Var fanns det information om en tävling? Hade det inte varit lämpligt att skriva om den i Silverlight-forumet? Nu vet jag inte vad den gick ut på, men den kunde kanske ha varit intressant för mig eftersom jag är nyfiken på just Silverlight. Jag gick även ut med detta i nyhetsbrevet och i forumet samt framsidan. Nyhetsbrevet får jag inte och framsidan tittar man aldrig på =) Hej, Om du syftar på Silverlight-forumet http://www.pellesoft.se/communicate/forum/default.aspx?lstforums=152 så fanns det ju ingen information om någon tävling förutom att du gav några små tips. Tävlingen gällde valfri version. Ok. Men blir det någon mer tävling så kan du väl slänga in ett inlägg här eller i "Pellesoft info/nyheter" =) Uppenbarligen är det många som missar att det är tävlingar. Att förlita sig på nyhetsbrev är ingen bra ide då massor av medlemmar aldrig får dessa. Jag har inte fått något på flera år. Släng iväg imail till alla medlemmar om att det är en tävling på G. Tror de flesta märker att det kar kommit "intern" post. Gamla nyhetsbrev ska finnas på http://www.pellesoft.se/area/mixed/page.aspx?id=204 men det verkar inte riktigt fungera... Har faktiskt bara skickat ett nyhetsbrev i år, otroligt men sant!Silverlight tävlingen - resultat
Sv: Silverlight tävlingen - resultat
Sv:Silverlight tävlingen - resultat
/ThomasSv: Silverlight tävlingen - resultat
Var i forumet stod det? Kan inte hitta nått i Silverlight- eller Pellesoft-forumet.
Det finns en kategori i forumet som heter Silverligth.
Dock verkar det som den endast var tillgänglig från tävlingssidan.
Tävlingen gick ut på att koppla upp sig mot en väderstation via en web service och därefter göra en termomter på ett fantasifullt sätt som presenterade ex Stockholms temperatur.
Som Pelle sa så kom det tyvärr bara in ett bidrag. Det är jag som vart långsam med att sammanställa tävlingen då det låg på mitt bord, mycket annat som kom mellan dels från vinnarens sida och även vår.
Matterial och allt är skickat till Pelle, jag kan om du vill skicka det separat till dig?
Hade önskat större tryck på tävlingen, ev blir det en ny Silverlight tävling efter nyår med ännu finare priser. Om det blir via Pelle tävlingen hålls eller via MS Sverige återstår att se.
johan.normen@dotway.seSv:Silverlight tävlingen - resultat
Nu ser jag att det fanns lite info i Tävlingsdelen här på PS men ärligt talat så tittar jag sällan in där.
Hur som helst, gällde det Silverlight 1.0 eller 1.1? Och vilken version kommer den nya att gälla?
Vad jag har förstått så kommer väl inte VB.NET-stöd förrens i 1.1 och det är det som skulle vara intressant för min del.
Silverlight kommer bli version 2.0 nu. dvs 1.1 finns inte längre när betan kommer.
Tävlingen låg dock annonserad på förstasidan och kom ut via mailen.
Synd att du missa det.
Mvh JohanSv:Silverlight tävlingen - resultat
/ThomasSv:Silverlight tävlingen - resultat
Ang nyhetsbrev - Vore bra om du publicerade dessa här oxå så vi som av någon anledning inte får dessa kan läsa dem.Sv: Silverlight tävlingen - resultat
/ThomasSv:Silverlight tävlingen - resultat