Testar om det blir dubbelpostningar Och jag svarar på mitt inlägg. Frågan är om det blir rätt .. Skapar ett nytt inlägg. Detta är version 1 på mitt svar Per, fungerar det inte för dig? Skapar ett nytt inlägg. Skapar ett nytt inlägg. Testar att skriva någonting Per, url:en ser skum ut; action=answer, ska vara action=update Skapar inlägg i tråden. Men vad f-n... Måste pröva igen och se om jag fortfarande får ett nytt inlägg vid ändring... Men vad f-n... Måste pröva igen och se om jag fortfarande får ett nytt inlägg vid ändring... Men vad f-n... Måste pröva igen och se om jag fortfarande får ett nytt inlägg vid ändring... Per, är du helt säker på att du inte ändrar något i url'en? <b>Per, är du helt säker på att du inte ändrar något i url'en?</b> Per, man ska inte fråga frågor som man inte vill ha svar på :-) Om det bara är en enda person det inte fungerar för - då blir jag smått förvirrad... <b>Om det bara är en enda person det inte fungerar för - då blir jag smått förvirrad...</b> Är det kanske nåt som ligger cachat på din dator, brandvägg eller liknande? <b>Är det kanske nåt som ligger cachat på din dator, brandvägg eller liknande?</b> Då är det något med bara ditt konto då eftersom ingen annan får samma symptom. Får logga in med dig och se vad det händer för konstigt som skiljer sig .. Testar redigering. Pelle testar ett inlägg Pelle testar ett inlägg För säkerhets skull ska väl också jag testa. Tänkte kolla om det är något wacky, och testade med Lynx. Gick varken att logga in eller svara på meddelande. Eftersom det här i första hand är ett Microsoftorienterat forum (har man sagt till mig) är förstås målet att det endast skall fungera i IE. Eller så är man inte så cynisk och tolkar pelles svar på mer än ett sätt, t.ex. att det är bra att någon kollade om det fungerade med lynx, och konstaterade att i lynx fungerade det inte att posta saker, vilket då skulle kunna utesluta lynx som felkälla.. Ah, det förklarar saken. "gick varken att logga in eller posta" - "Bra!", var inte helt uppenbart för mig ;) <b>Är det bra att man inte kan använda Lynx!?</b>dubbelpostningar (test för alla)
redigerar: 123
(det blir inte dubletter för mig, hur blir det för andra?)Sv: dubbelpostningar (test för alla)
Japp, verkar så!Sv: dubbelpostningar (test för alla)
Edit: Lägger in en ändring.
Edit2: Det blev visst ett nytt inlägg.Sv: dubbelpostningar (test för alla)
[Edit]
Nu editerar jag det så det blir version 2
[Edit]
Version 3. Det såg ju ut att gå bra men tidigare har jag fått dubbelpost vid editering.Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Kan du i så fall klistra in url:en när du står i editeringsläge och det blir en dubbelpostning?Sv: dubbelpostningar (test för alla)
Edit2: Det blev visst ett nytt inlägg.
Edit3: Prövar igen, samtidigt som Pelle vill ha URL:enSv: dubbelpostningar (test för alla)
Edit2: Det blev visst ett nytt inlägg.
Edit3: Prövar igen, samtidigt som Pelle vill ha URL:en
Edit4: Visst ja, URL:en: http://pellesoft.se/communicate/forum/edit.aspx?action=answer&admin=true&pid=258890&msgid=258903&forumid=8&sum=0Sv: dubbelpostningar (test för alla)
(Ojdå, var visst cache på sidan, därför det här är andra inlägget.. Det här inom parantesen är dock en editering)Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Pelle, du har nog buggen där, att Per av någon anledning från action=answer istället för action=updateSv: dubbelpostningar (test för alla)
Ändrar...
... och ändringen hamnade där den skulle.
/håkanSv: dubbelpostningar (test för alla)
Sv: dubbelpostningar (test för alla)
Edit: Och nu redigerar jag inlägget.Sv: dubbelpostningar (test för alla)
Edit: Och nu redigerar jag inlägget.
Edit2: Och en ny ändring.Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Nej, vad tror du om mig egentligen?Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Sv:dubbelpostningar (test för alla)
"en enda Persson", skall det väl vara?Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Det är mycket möjligt att något ligger cachat någonstans, men knappast i vare sig dator eller brandvägg. Det blir samma sak om oavsett om jag gör det från jobbet eller hemifrån (olika datorer).Sv:dubbelpostningar (test för alla)
*redigerat*
Yay verkar funka, får testa på min stationära imorgon, sitter med min Ipod Touch just nu.
*Redigering ifrån stationär dator*
Woot det funkar för mig med nu :DSv:dubbelpostningar (test för alla)
* Och nu redigerar jag inlägget..
Det fungerar helt ok som jag ser det. Kan inte finna några problem förutom om url:en ändras, då kommer det dock bli problem, dvs att det inte står action=update. Då blir det en ny post. Men jag förutsätter att det inte är så eller?Sv: dubbelpostningar (test för alla)
* Och nu redigerar jag inlägget..
Det fungerar helt ok som jag ser det. Kan inte finna några problem förutom om url:en ändras, då kommer det dock bli problem, dvs att det inte står action=update. Då blir det en ny post. Men jag förutsätter att det inte är så eller?
Edit: Och det här skriver Per Persson själv inloggad.Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Edit: test
Edit2: test2Sv:dubbelpostningar (test för alla)
Är det ingen som tolkar en blinkande smiley som "jag skojar" längre?
Dvs, Pelles "bra ;)" blir istället "<ironi>bra</ironi>".
/Thomas